پایگاه خبری تازه‌های بیمه ایران و جهان با هدف انتقال دانش و فن‌آوری‌های نوین به صنعت بیمه و تمامی علاقمندان حوزه بیمه و ریسک، در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد. یکی از مهم‌ترین محصولات این پایگاه خبری، مجله تازه‌های بیمه ایران و جهان بوده که همواره مورد استقبال صنعت واقع گردیده است که در ادامه تاریخچه مختصر آن ارائه می‌گردد. همچنین، این پایگاه خبری، به عنوان زیست‌بومی برای هم‌افزایی صنعت با پژوهشکده بیمه برای رسیدن به هدف انتقال دانش و فن‌آوری و نوآوری‌ها از سرتاسر جهان و ایران است که به همین منظور، از کلیه علاقمندان و مترجمین برای همکاری دعوت به عمل می‌آید. این پایگاه خبری در تیرماه ۱۳۹۸ موفق به اخذ مجوز به شماره ۸۶۱۳۸ از وزارت ارشاد گردید.

مجله چاپی تازه‌های جهان بیمه، قدمتی چندین ساله داشته و از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۳ منتشر می‌شده و از اقبال بسیار مطلوبی در سرتاسر صنعت بیمه برخوردار بوده است. از دی‌ماه ۱۳۹۴ به صورت الکترونیکی و با عنوان جدید «دوهفته‌نامه تازه‌های بیمه ایران و جهان» منتشر شد و تا نیمه دوم ‌آذرماه ۱۳۹۷، ۶۶ شماره آن منتشر و سه شماره آن نیز به انتشار نرسید. این دوهفته‌نامه، متمرکز بر ترجمه‌ی آخرین اخبار و گزارش‌های صنعت بیمه جهان و برخی اخبار محدود داخلی و یا انعکاس اخبار صنعت بیمه ایران در خارج را شامل می‌شد و موضوعات متنوع و مباحث مطرح روز صنعت را دربرمی‌گرفت.

از مرداد ۱۳۹۹ و در پی استقبال بیشتر صنعت بیمه، این مجله با رویکرد، محتوا و قالب جدید به صورت ماهنامه منتشر و علاوه بر وبسایت پژوهشکده بیمه در وبسایت بیمه مرکزی نیز به صورت مستمر نمایه می‌شود. محتوای کنونی آن شامل بخش‌های ذیل می‌باشد: مطالب اصلی که آخرین گزارش‌ها، تحلیل‌ها و بررسی‌ها از سرتاسر صنعت بیمه جهان را شامل می‌شود، بینش‌های تازه که بیشتر به دیدگاه‌های جدید در حوزه‌های بدیع، نوظهور و ارزشمند برای اهالی صنعت بیمه ایران متمرکز است، اخبار تازه، شخصیت برجسته علمی، معرفی تازه، مفهوم تازه و نشر تازه دیگر بخش‌های این نشریه را دربرمی‌گیرد. این محتوا در قالب گرافیکی جدید و بروز ارائه می‌شود.

از خردادماه ۱۴۰۱ و با عنایت به تغییر در سیاست‌های پایگاه خبری تازه‌ها، این مجله با نوبت نشر فصلنامه منتشر می‌شود که مطالب برگزیده هر فصل را دربرمی‌گیرد.


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0