عنوان گروه خبري / گزارش . مدیریت ریسک . بازاریابی و فروش بیمه . بیمه حوادث . سایر .
  • ساعت : ۱۵:۲۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ 
  • تعداد بازدید : 243
چشم‌انداز مشوش صنایع انرژی و بیمه
نگارنده: Kane Wells
بر اساس آخرین گزارش شرکت مشاوره، کارگزاری و راهبردی ویلیس تاورز واتسون (WTW) ، با ورود به دوره تمدیدهای ماه ژانویه و با تشدید عدم‌اطمینان جهانی در حوزه ژئوپلتیک و اقتصاد، صنایع انرژی و بیمه هر دو شرایط مشوشی خواهند داشت.

بر اساس آخرین گزارش شرکت مشاوره، کارگزاری و راهبردی ویلیس تاورز واتسون (WTW)[1]، با ورود به دوره تمدیدهای ماه ژانویه و با تشدید عدم‌اطمینان جهانی در حوزه ژئوپلتیک و اقتصاد، صنایع انرژی و بیمه هر دو شرایط مشوشی خواهند داشت.

بر اساس نظر ویلیس تاورز واتسون، چندین عامل به این «تعادل مشوش» دامن می‌زنند که شامل بحران اکراین، تورم[2] جهانی، تمرکز جدید روی محیط زیست، اجتماعی و حاکمیتی (ESG)[3] و وخیم‌تر شدن سابقه خسارات در سال ۲۰۲۲ به ویژه در بخش صنایع میان‌دستی[4] و پایین‌دستی[5] می‌شود.

این گزارش تبیین می‌کند که به طور سنتی، در پی یک دوره سخت‌تر شدن بازار، به سرعت اشتهای فزاینده‌ای برای تجارت در نرخ‌های جدید و بالاتر به وجود می‌آید و در عوض، چرخه بازار را به فاز بعدی می‌راند که به همان نسبت، یک بازار نرم‌ سریع به وجود می‌آید چراکه ضروریات بازار را از کفایت نرخ‌ فنی[6] به تحقق هدف درآمد فزاینده حق‌بیمه[7] سوق می‌دهد.

گزارش ویلیس تاورز واتسون در ادامه می‌افزاید: «ما با آثار بجامانده از بازار سخت باقی می‌مانیم – پدیده‌ پویای سخت شدن [بازار] به تدریج کاهش می‌یابد، اما هیچ نشانه‌ای از نرم شدن [آن] وجود نخواهد داشت که بسیاری آن را هم‌اکنون پیش‌بینی می‌کنند.»

افزایش تورم جهانی نه تنها کسب و کارها و مشتریان آنها را نشانه رفته است، بلکه این توان بالقوه را دارد تا بر بازار بیمه نیز اثر بگذارد.

این شرکت اظهار می‌دارد که ارزیابی کامل اثر تورمی بالاتر بر مطالبات در این مرحله سخت است، زیرا فضای تورم بالا، برای مدت طولانی ماندگار نبوده تا بتوان آن را دقیق سنجید.

همچنین، گزارش شرکت ویلیس تاورز واتسون می‌افزاید: «منطق می‌گوید که این موضوع به طرز اجتناب‌ناپذیری به هزینه بالاتر مطالبات در طولانی مدت می‌انجامد. بنابراین، این دغدغه توسط بسیاری از بیمه‌گرانی که از نزدیک پیگیر قیمت اعلام‌شده اموال هستند، حس می‌شود. این دغدغه شامل موارد ذیل می‌گردد: وقفه در کسب و کار، اثر بازارهای بی‌ثبات انرژی و این‌که آیا اثر مثبت تورم بر سود خریداران در قیمت‌های اعلامی بازار بیمه، منعکس می‌شود یا خیر.»

«بنابراین، در این مسئله، پیام ما برای صنعت انرژی بسیار ساده است: درک شفاف‌تر از چگونگی محاسبه ارزش‌های بیمه‌شده باید از خریداری به کارگزار و به بیمه‌گر ابلاغ شود.»

ویلیس تاورز واتسون در ادامه می‌افزاید: هنگامی که این امر محقق شد، خریداران شاهد ثبات قیمت بیشتری خواهند بود که در عوض احتمال نوسان بزرگ‌تر بین شرایط بازار سخت و نرم را کاهش می‌دهد.

 


[1] Willis Towers Watson

[2] Inflation

[3] Environmental, Social, and Governance

[4] Midstream

[5] Downstream

[6] Technical rating adequacy

[7] Premium income

منبع خبر
منبع: ری‌انشورنس، تاریخ انتشار: 12 آبان ۱۴۰۱ (3 نوامبر ۲۰۲۲ )
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0