عنوان گروه خبري / تکافل، مالی و اقتصاد اسلامی .
  • ساعت : ۱۱:۲۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 49
سلام تكافل، شركت تكافل خانواده دیجیتال راه‌اندازی می‌كند
نگارنده: Marlena Kareem
سلام تکافل پاکستان، طرح آزمایشی تکافل پارامتریک محصولات کشاورزی خود را تکمیل کرده و چندین توافق‌نامه مشارکت در سال ۲۰۲۲ به امضا رسانده است.

سلام تکافل[1] پاکستان، طرح آزمایشی تکافل پارامتریک محصولات کشاورزی خود را تکمیل کرده و چندین توافق‌نامه مشارکت در سال ۲۰۲۲ به امضا رسانده است. خبرگزاری سرمایه‌گذاری و مالی پایدار اسلامی (ISFI)[2] با مدیرعامل و مدیرکل این شرکت، رضوان حسین[3] درباره چالش‌های ارائه پوشش تکافل محصولات کشاورزی تکافل و طرح‌های این شرکت در سال ۲۰۲۳ به گفتگو نشسته است که علاقمندان می‌توانند از لینک مربوطه به آن گوش فرا دهند.

رضوان، مدیر عامل سلام تکافل اظهار داشت: «پاکستان با داشتن اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و اختصاص ۲۴ الی ۲۵ درصد از درآمد ناخالص ملی به صنعت کشاورزی، این مهم را بر ضمه ما گذاشته است تا حفاظت اجتماعی و پوشش برای کشاورزان که زیربنای جامعه ما هستند، ارائه دهیم.»

نفوذ بانکداری اسلامی و تکافل در بخش کشاورزی پاکستان، بسیار ناچیز است و این بخش همواره محروم مانده است. رضوان به این نکته اشاره کرده و آن را دلیل ورود شرکت سلام تکافل به بخش تکافل محصولات کشاورزی عنوان می‌کند.

درحالی‌که بخش کشاورزی، نقش حیاتی در اقتصاد پاکستان بازی می‌کند، ارائه پوشش مبتنی بر کشاورزی بدون چالش نیست.

تدارکات برای دسترسی به کشاورزان و نیز به‌صرفه‌بودن محصولات کشاورزی، موانع عمده‌ای است که شرکت‌ها با آن مواجه هستند. رضوان تخمین می‌زند که هفت الی هشت میلیون کشاورز معیشتی[4] در پاکستان وجود دارند که توان مالی پرداخت پوشش محصولات کشاورزی را ندارند.

رضوان اظهار داشت که راه‌اندازی زیست‌بومی[5]  که در آن ذی‌نفعان به منظور ارائه محصولات، برای کشاورزان خلق ارزش ‌کنند، حیاتی است.

وی افزود: «ما نیاز داریم تا باهم همکاری کنیم، زیرا نمی‌توانیم همه کارها را خودمان انجام دهیم. به عنوان نمونه، مدل‌سازی آب و هوایی[6]  و مدل‌سازی بیم‌سنجی[7] برای قیمت‌گذاری، بیمه‌گران اتکائی، ارائه‌کنندگان سرمایه اولیه[8] را [در این زمینه] لحاظ کنید.»

در همین راستا، شرکت سلام تکافل، با بیش از ۲۰ نهاد مشارکت کرده است تا بتواند این زیست‌بوم را با چندین شریک محلی و بین‌المللی ایجاد کند.

سلام تکافل در راه تشکیل یک اتحادیه با یک بیمه‌گر رقیب است و انتظار می‌رود طی یک ماه، به امضا برسد. طی این مشارکت، دو طرف توافق کرده‌اند تا محصولات یکدیگر را به مشتریان خود بفروشند.

همچنین در همین کانال تجاری، راه‌اندازی شرکت تکافل خانواده دیجیتال در طی دو ماه آینده پیش‌بینی شده است. قرار است این شرکت تکاتک[9]، چندین محصول از جمله محصولات پس‌انداز[10]، مستمری[11]، طرح‌های مستمری بازنشستگی و بیمه‌نامه پس‌انداز[12] عرضه کند.

 


[1] Salaam Takaful

[2] Islamic Sustainable Finance & Investment

[3] Rizwan Hussein

[4] Subsistence farmer

[5] Ecosystem

[6] Weather modeling

[7] Actuarial modeling

[8] Seed partner

[9] TakaTech

[10] Saving

[11] Annuity

[12] Endowment policy

منبع خبر
منبع: خبرگزاری سرمایه‌گذاری و مالی پایدار اسلامی (ISFI)، تاریخ انتشار: 10 بهمن ۱۴۰۱ (20 ژانویه 2023)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0