عنوان گروه خبري / بیمه اتکائی . بیمه حوادث .
  • ساعت : ۱۱:۴۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 29
توسعه بازار بیمه اتكائی سایبری با صدور اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار
نگارنده: Matthew Lerner
صدور اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار سایبری توسط هولدینگ کپیتال اکسیس ، سال میلادی را با بازار اوراق بهاداری بیمه‌ای به پایان رساند؛ بازاری که در آن، علاقه فزاینده‌ به ارائه پوشش بیمه اتکائی سایبری را نشان داد.

صدور اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار سایبری[1] توسط هولدینگ کپیتال اکسیس[2]، سال میلادی را با بازار اوراق بهاداری بیمه‌ای[3] به پایان رساند؛ بازاری که در آن، علاقه فزاینده‌ به ارائه پوشش بیمه اتکائی سایبری را نشان داد.

مشارکت‌کنندگان بازار انتظار رشد بیشتری را طی سال ۲۰۲۴ دارند که به صورت بالقوه، ظرفیت در معرض‌قرارگیری (اکسپوژر) نظام‌مند سایبری[4] را افزایش می‌دهد.

ماه گذشته، شرکت اکسیس، بر اساس قانون ۱۴۴اِی[5]، اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار سایبری برای چندین شرکت تابع خود به مبلغ ۷۵ میلیون دلار با هدف بیمه اتکائی حفاظت غرامت وثیقه‌ای[6] برای رویدادهای سایبری نظام‌مند برپایه پیش‌اتفاق[7]  صادر نمود. شرکت بیمه‌ اتکائی لانگ واک[8] که یک شرکت تخصصی خودرو مستقر در برمودا است نیز سفته‌های ۷۵ میلیون دلاری سری ۱-۲۰۲۴ کلاس آ[9] با زمان سررسید ژانویه ۲۰۲۶ صادر نمود.

این صدورها در پی دیگر اوراق بهادار بیمه‌ای مرتبط با بخش سایبری بود که اوایل سال میلادی ۲۰۲۳، صورت پذیرفت.

در ژانویه، شرکت بیزلی[10] پوشش غرامت ۴۵ میلیون دلاری برای کلیه خطرات رویدادهای سایبری فاجعه‌بار با بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از طریق اوراق قرضه حوادث، صادر نمود. این پوشش بعدها به ۵/۸۱ میلیون دلار افزایش یافت.

در همین ماه، شرکت هانوفر ری[11]، ۱۰۰ میلیون دلار پوشش بیمه اتکائی مجدد برای ریسک‌های سایبری از طریق قرارداد بیمه‌اتکائی نسبی[12] از بازار سرمایه، خریداری کرد. این موضوع سبب شد تا بازار بدون استفاده از اوراق بهادار بیمه‌ای، رشد کند.

به گفته پاول بانتیک[13]، رئیس جهانی بخش سایبری و فناوری بیزلی، علاوه بر تأمین پوشش برای شرکت‌ها، تراکنش‌های اولیه ممکن است، شروعی برای بازار اوارق بهادار بیمه‌ای سایبری گسترده‌تر، باشد.

شرکت اکسیس نیز به این بازار نوظهور، امیدوار است.

کایل فریمن[14]، رئیس بخش ساختارسازی اوراق بهادار بیمه‌ای بوستون، شرکت اکسیس اظهار داشت: «با عملیات شرکت لانگ واک، ما امیدواریم که این موضوع، نمونه‌ای برای بازار، به منظور استفاده از منابع سرمایه جایگزین، در آینده باشیم.»

وی در ادامه اضافه کرد که بازارهای سرمایه در آینده عنصر اصلی رشد آتی پوشش‌های سایبری، خواهند بود.

«با رشد بازار سایبری، قطعاً، برای ظرفیت بیشتر، تقاضا وجود خواهد داشت. با توجه به عنصر شبه حادثه فاجعه‌بار برای ریسک سایبری، سرمایه‌ جایگزین برای حفظ رشد این بازار، نیاز است. ما انتظار داریم که شرکت لانگ واک، اولین مورد از اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار سایبری غرامت 144اِی در بازار باشد و تسریع‌بخش توسعه دیگر راهکارهایی که از رشد بازار سایبری حمایت خواهند نمود مانند شاخص اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار و پوشش سنتی بیمه اتکائی.»

دیگر طرف‌های این قراردادها نیز درباره آتیه استقبال گسترده از اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار سایبری اظهار امیدواری کردند.

ریچارد پنای[15]، مدیر عامل بخش اوراق بهادار شرکت ای.او.ان[16] که قرارداد اکسیس را تنظیم و اوراق بهادار را در میان سرمایه‌گذاران توزیع کرد، اظهار داشت: «ما شاهد تولد بازار اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار در سال ۲۰۲۳ برای بخش بیمه و بیمه اتکائی سایبری بودیم. این درواقع، تحققِ عرضه و تقاضا است.»

برخی متخصصین معتقدند که پیشرفت‌ها در تحلیل‌های ریسک توسط شرکت‌های مدل‌سازی و تلاش‌های آموزشی در میان واگذارندگان[17]، کارگزاران و سرمایه‌گذاران به شروع معاملات اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار سایبری کمک کرد.

ژوان مارکانو[18]، مسئول بخش سرمایه ریسک جایگزین شرکت تجزیه و تحلیل سایبرکیوب[19] که تحلیل ریسک اوراق قرضه شرکت اکسیس را ارائه نمود، اظهار داشت: «پیشرفت‌ها در مدل‌سازی[20] قطعاً نقش مهمی بازی کرد، اما تلاش‌های هماهنگ بین واگذارندگان، کارگزارن و شرکت‌های مدل‌سازی به مدیران دارایی و سرمایه‌گذاران کمک کرد، تا نسبت به این طبقه جدید دارایی، راحت‌تر باشند. هماهنگی در کلیه تلاش‌ها، تفاوت ایجاد می‌کند.»

به طور کل، انتظار می‌رود، صدور اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار، یک رکورد جدید در سال ۲۰۲۳ به ثبت برساند. بیشتر اوراق قرضه حوادث فاجعه‌بار برای پوشش خطرات طوفان و زلزله در ایالات متحده، صادر شده است و بخش سایبری، جدیداً به این بازار ملحق گشته است.


[1] Cyber catastrophe bond

[2] Axis Capital Holdings Ltd.

[3] Insurance-linked security

[4] Systemic cyber exposure

[5] Series 144A

[6] Collateralized indemnity reinsurance protection

[7] Pre-occurrence

[8] Long Walk Reinsurance Ltd.

[9] Series 2024-1 Class A

[10] Beazley

[11] Hannover Re

[12] Proportional reinsurance treaty

[13] Paul Bantick

[14] Kyle Freeman

[15] Richard Pennay

[16] AON Securities

[17] Cedant

[18] Juan Marcano

[19] CyberCube Analytics Inc.

[20] Modelling

منبع خبر
منبع: بیزینس اینشورنس، تاریخ انتشار: 28 آذر ۱۴۰۲ (19 دسامبر 2023)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0