عنوان گروه خبري / بیمه حوادث . سایر . مدیریت ریسک . تنظیم‌گری و نظارت بر بیمه .
  • ساعت : ۰۸:۲۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ 
  • تعداد بازدید : 30
راه‌اندازی طرح كشوریِ بیمه تأمین درآمد كشاورزان غلات توسط دولت تركیه
وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه، ابراهیم یوماکلی ، اعلام کرده است که دولت درصدد ارائه بیمه تأمین درآمد در سطح کشور در سال ۲۰۲۴ برای کشاورزانِ انواع مختلف غلات است.

وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه، ابراهیم یوماکلی[1]، اعلام کرده است که دولت درصدد ارائه بیمه تأمین درآمد[2] در سطح کشور در سال ۲۰۲۴ برای کشاورزانِ انواع مختلف غلات است.

وی همچنین اعلام کرد که دولت، رایانه پرداخت حق بیمه با کمینه ۵۰ درصد تا بیشینه ۶۰ درصد برای این نوع بیمه ارائه خواهد نمود.

دولت ترکیه در پیِ اجرای این پوشش برای گندم‌کاران این کشور طی سال گذشته، این تصمیم را گرفته است. کشاورزانی که در وزارت کشاورزی و جنگلداری ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند از یک نوامبر ۲۰۲۳ (۱۰ آبان ۱۴۰۲)، بیمه گندم دریافت نمایند.

یوماکلی اظهار داشت: «ما اجرای بیمه تأمین درآمد برای بخش گندم را برای تمامی استان‌ها از شروع سال ۲۰۲۴، آغاز خواهیم نمود.»

وی افزود: «این برنامه با محصولات غلات شروع خواهد شد و دیگر گروه‌ محصولات در آینده اضافه خواهند شد.»

صندوق بیمه کشاورزی و احشام، تخفیف تعرفه‌ها را افزایش می‌دهند

در همین حال، صندوق بیمه کشاورزی[3] دولت، با عنوان ترسیم[4]، تخفیف‌های خود را بر پایه نرخ‌های حق بیمه برای سال ۲۰۲۴، افزایش داد، اما حدود پوشش بیمه را گسترده‌تر نمود.

این تحولات در سند دولتی با عنوان «تصمیم درباره ریسک‌ها، محصولات و مناطق و نرخ حمایت از حق بیمه تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی (ترسیم) در سال ۲۰۲۴»[5] توسط وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه تهیه و منتشر شده است. این تصمیم دولت از اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲) وارد فاز اجرایی گردید.

به عنوان نمونه، هنگامی‌که از طریق انجمن‌های پرورش‌دهندگان[6] بیمه‌نامه جامع پوشش عمر احشام (گاو و گوسفند) [7] ارائه می‌شود، حق بیمه، براساس تعداد احشام، بین ۱۰-۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

نمونه دیگر، تب برفکی است که پیش‌تر به عنوان پوشش اضافی در بیمه عمر گوسفندان[8] آمده بود، هم‌اکنون در تعرفه جامع به عنوان حفاظت استاندارد، ارائه می‌گردد.


[1] Ibrahim Yumakli

[2] Income protection insurance

[3] Agricultural Insurance Pool

[4] Tarsim

[5] Decision on Risks, Products and Regions and Premium Support Rates to be Covered by the Agricultural Insurance Pool (TARSIM) in 2024

[6] Breeder association

[7] Cattle and sheep life coverage

[8] Sheep life insurance

منبع خبر
منبع: میدل ایست انشورنس ریویو، تاریخ انتشار: 20 دی ۱۴۰۲ (10 ژانویه 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0