عنوان گروه خبري / مدیریت بیمه . نوآوری و فن‌آوری بیمه .
  • ساعت : ۰۹:۵۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 18
كلان‌روندها و بازآفرینی كسب و كارهای جهان
رهبران کسب و کار جهان، به طور فزاینده‌ای نسبت به امکان بقا در شرایط کنونی، بدبین هستند.

نظرسنجی سالانه شرکت خدمات حرفه‌ای پی.دابلیو.سی[1] از مدیران عامل ۴۷۰۰ شرکت جهان که در نشست جهانی اقتصاد[2] در داوس منتشر شد، دریافت که ۴۵ درصد از این مدیران معتقد هستند که شرکت آنها طی دهه آتی، کارآمد نخواهد بود، مگر این‌که خود را بازآفرینی نمایند. این آمار، در نظرسنجی سال گذشته، ۳۹ درصد بود.

براساس یافته‌های پی.دابلیو.سی، رهبران کسب و کار، طی سه سال آتی انتظار دارند تا تحت بیشترین فشار از طرف کلان‌روندهایی [3] همچون برافکنی فناورانه[4]، تغییر اقلیم[5] و نوسان اقتصاد کلان قرار گیرند.

مدیران عامل، شاهد ناکارآمدی چشمگیری در «همه چیز از جلسات تصمیم‌گیری تا ایمیل» هستند. آنها معتقدند که ۴۰ درصد از زمان صرف‌شده در این وظایف شغلی، غیراثربخش است.

گزارش پی‌.دابلیو.سی با تخمینی محتاطانه اظهار می‌دارد که این نوع ناکارآمدی، معادل ۱۰ هزار میلیارد مالیات خودتحمیلی بر بهره‌وری است. همچنین، گزارش مذکور، این‌طور استدلال می‌کند که هوش مصنوعی مولد[6] که ۶۰ درصد از رهبران انتظار دارند تا مزیت کارآمدی به همراه داشته باشد، می‌تواند بار حجم کارهای روزمره را کاهش دهد.

درحدود یک سوم پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی، پیش‌بینی کردند که تغییر اقلیم، روشی که آنها ارزش را خلق، ارائه و جذب می‌کنند را تغییر خواهد داد. همچنین، ۴۱ درصد از مدیران عامل اظهار داشتند که شرکت‌ متبوع آنان، نرخ[7] پایین‌تری برای بازده طرح‌های اقلیم‌‌پسند[8] درمقایسه با دیگر سرمایه‌گذاری‌ها تعیین نموده است.


[1] PricewaterhouseCoopers International Limited

[2] World Economic Forum

[3] Megatrend

[4] Technological disruption

[5] Climate change

[6] Generative artificial intelligence

[7] Hurdle rate

[8] Climate-friendly project

منبع خبر
منبع: مجله اکچواری، تاریخ انتشار: 5 بهمن ۱۴۰۲ (۲5 ژانویه 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0