عنوان گروه خبري / بیمه اتکائی .
  • ساعت : ۱۱:۲۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ 
  • تعداد بازدید : 7
سرمایه جایگزین، گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاران سهام خصوصی در چرخه‌های بازار بیمه اتكائی
نگارنده: Steve Evans
تحلیل‌گران شرکت خدمات مالی بی.ام.او کپیتال مارکِتس بر این باورند که استفاده از ابزارهای سرمایه جایگزین و ساختارهای اوراق بهادار بیمه‌ای (ILS) روشی مناسب برای سرمایه‌گذاران سهام خصوصی است تا از چرخه‌های بازار بیمه اتکائی بهره‌مند شوند.

تحلیل‌گران شرکت خدمات مالی بی.ام.او کپیتال مارکِتس[1] بر این باورند که استفاده از ابزارهای سرمایه جایگزین و ساختارهای اوراق بهادار بیمه‌ای (ILS)[2] روشی مناسب برای سرمایه‌گذاران سهام خصوصی[3] است تا  از چرخه‌های بازار[4] بیمه اتکائی بهره‌مند شوند.

روندی که برای سالیان متمادی، از نزدیک شاهد آن بوده‌ایم آن است که برخی سرمایه‌گذاران خصوصی این آگاهی را دارند که می‌توانند به صرف ریسک[5] بازار بیمه اتکائی، ‌بدون دردسر ریسک عملیاتی[6] و سرریز هزینه، دسترسی داشته باشند. این دسترسی از طریق ساختارهایی حاصل می‌شود که در بازار اوراق بهادار بیمه‌ای و راهبردهای سرمایه جایگزین، توسعه یافته‌اند.

گروه تحلیل‌گران شرکت بی.ام.او کپیتال مارکتس تأکید دارند که این روند، نتیجه‌ای است که آنها پس از همایش انجمن تحلیل‌گران بیمه و مالی (AIFA)[7] کسب کرده‌اند.

باید خاطرنشان کرد که برای مدت‌ها، سرمایه خصوصی از ساختار سایدکار[8] به عنوان روشی برای دستیابی مؤثر به بازده بازار بیمه اتکائی، بهره‌برداری کرده است و این بخش، شاهد رشد بیشتری بوده است.

در حال حاضر، با توجه به این‌‌که بیمه‌گران و بخش اتکائی در حال جستجو برای سرمایه‌گذاری بر سود سرمایه‌گذاران به منظور دسترسی به بازار، در دوره بازده مرتبط با بالاترین ریسک[9]، هستند، چندین ساختار سایدکار در بازار وجود دارد.

پیش‌تر در گفتگوهای گذشته مطروحه رسانه مالی آرتیمیس[10] با سرمایه‌گذاران سنتی سرمایه خصوصی، مشخص شد که آنها علاقه وافری به یافتن روش‌هایی مؤثر به منظور دستیابی به بازار بوده‌اند و به نظر می‌رسد که بازده شناور[11] و بازده سرمایه‌گذاری موجود در الگوی بیمه و بیمه اتکائی، هم‌اکنون مرکز توجه نیست.

گروه تحلیل‌گران شرکت بی.ام.او کپیتال مارکتس اشاره می‌کنند که قیمت سهام[12] هنوز به سطح مطلوب نرسیده است که بتوان برای استارتاپ[13]، نتیجه‌ای به همراه داشته باشد.

اما با وجود سرمایه موردتقاضای بیمه اتکائی، برخی سرمایه‌گذاران سهام خصوصی در پی راه‌هایی هستند تا بدون دردسر و سرریز هزینه ریسک شرکتی[14] به بازار دسترسی پیدا کنند.

سرمایه مازاد[15] بیمه اتکائی سنتی، همچنان و بیشتر از دوره افزایش نرخ بهره، دچار رکود شده است و این موضوع، منابع سرمایه جایگزین را گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران کرده است، علارغم این‌که ارزش دارایی در ترازنامه بیمه‌گران اتکائی سنتی بهبود مطلوب‌تری دارد.

در همین حال، بیمه‌گران اتکائی درصدد هستند تا آستانه بالای پوشش[16] خود را حفظ کنند و به گونه‌ای دیده‌ نشوند که گویا به پیش از سختی بازار فعلی، عقب‌گرد کرده‌اند.

در همین حال، سرمایه جایگزین هدف‌گذاری‌شده برای لایه‌های پایین تعهدات رشته‌های بیمه اتکائی، همچنان در سطح مطلوبی در بازار، بازسازی نشده‌ است، علارغم این‌که نشانه‌ای برای بازسازی آن وجود دارد، اما بهره‌برداری از آن، همچنان منظم و انتخابی نیست.

تمامی این موارد بدان معناست، باوجود این‌که هم‌اکنون راه‌اندازی استارتاپ برای سرمایه‌گذاران سهام خصوصی جذاب نیست، اما همچنان بازار برای آنها جذبه دارد و آنها نسبت به راهبردها و اهداف خود، انعطاف‌پذیری بیشتری نشان می‌دهند. همچنین، راهبردهای اوراق بهادار بیمه‌ای و سرمایه‌ جایگزین، یکی از انواع راه‌هایی است که آنها می‌توانند پول خود را بکار بندند و همچنان از شرایط سخت این چرخه بازار، بهره‌مند شوند.

تکامل راهبردهای اوراق بهادار بیمه‌ای و شواهدی که نشان می‌دهد آنها روشی مؤثر برای سرمایه‌گذاری در بیمه اتکائی در چرخه‌های بازار هستند،‌ بدان معناست که هر سرمایه‌گذار دارای اشتها می‌تواند راهی را برای مشارکت با بیمه‌گران اتکائی پیدا کند تا این‌که بخواهد به روش استارت‌آپ تمایلی نشان دهد.


[1] BMO Capital Markets

[2] Insurance-linked securities

[3] Private equity

[4] Market cycles

[5] Risk premium

[6] Operational risk

[7] Association of Insurance and Financial Analysts (AIFA)

[8] Sidecar structure

[9] Peak risk

[10] Artemis

[11] Float return

[12] Share price

[13] Start-up

[14] Corporate risk overhead

[15] Excess capital

[16] Attachment point

منبع خبر
منبع: آرتیمیس، تاریخ انتشار: 30 فرودین 1402 (18 آوریل 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0