• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 42
بیمه زندگی منگو
مترجم: مهدی ملائی
نرخ نفوذ بیمه زندگی در مکزیک به‌شدت پایین است و تنها ۱۵ درصد از شهروندان مکزیکی، بیمه زندگی خصوصی دارند و تنها ۷/۸ درصد بیمه سلامت خصوصی. درنتیجه، هر نوع ریسک کوچکی به راحتی می‌تواند به یک فاجعه برای خانوارهایی تبدیل شود که توان پرداخت هزینه‌های پزشکی یا مراسم کفن و دفن را ندارند و هزینه‌های سلامت را به سختی می‌توانند تامین یا حفظ کنند. این موضوع در میان خانوارهای محروم به شدت نمود دارد. با وجود این کمبودها، بیمه زندگی منگو ، یک بستر دیجیتالی برای شهروندان مکزیکی ایجاد کرده است که خرید محصولات بیمه را بسیار ساده و دستیافتنی‌تر کرده و با این کار ثبات مالی را افزایش، اضطراب را کاهش و ریسک‌پذیری بیشتری را امکان‌پذیر نموده است.

شرکت کارگزاری بیمه زندگی و بازنشستگی منگو در سال ۲۰۱۷ توسط مایک شفر[1] تاسیس شد که بیمه زندگی را در چند دقیقه صادر می‌کند. این شرکت پیشرو در مکزیک تلاش دارد تا با فن‌آوری، بسیاری از بروکراسی‌های اداری و پوشش‌های پیچیده را کاهش و از بین ببرد. این کارگزار از ربات‌های هوشمند جهت پاسخگویی به پرسش‌ها استفاده کرده و رابط کاربری (UI)[2] منحصربه‌فردی دارد.

اثرگذاری

کارگزاری بیمه منگو تلاش دارد تا بیمه زندگی و سلامت را برای خانوارهایی که دسترسی به این محصولات ندارند، به ارمغان بیاورد. مزایای این پوشش بیمه بسیار گسترده است و برای خانوار، کسب و کار و حتی کل اقتصاد، ارزشمند است. نه تنها این خدمات، در زمان بروز مشکلات مانند همه‌گیری، یک امنیت خاطر ایجاد می‌کند بلکه بر اقتصاد کلان نیز اثر می‌گذارد. در یک مطالعه از ۷۷ کشور طی ۱۱ سال دریافت شد که یک درصد افزایش در نفوذ بیمه، سبب رشد اقتصادی ۸/۴ درصدی در سال می‌گردد.

هم‌اکنون، پرفروش‌ترین محصول بیمه زندگی منگو، بیمه زندگی است. بیمه‌نامه زندگی منگو تنها یک بیمه‌نامه زندگی اعتباری[3] نیست که معمولا در دسترس افراد بی‌بضاعت است، بلکه یک بیمه‌نامه زندگی کامل با تمامی ویژگی‌های آن است از جمله برخی پوشش‌های مربوط به سلامت. با پوشش بیمه زندگی منگو، بیمه‌گذار و خانواده وی، قادر خواهند بود تا از مزایایی همچون جرم‌گیری دندان، بینایی‌سنجی و طرح‌های تغذیه سالم و دریافت ۳۰ درصد از ارزش بیمه‌نامه در هنگام فوت عضو خانواده به منظور پوشش هزینه‌های کفن و دفن بهره‌مند شوند.

اثر محصولات بیمه سلامت بسیار مشخص است، اگرچه این محصول همچنان در حال قوت گرفتن در پرتفوی منگو محسوب می‌شود و گروه منگو به آن علاقه خاصی نشان می‌دهد. توان بالقوه مزایای بیمه سلامت بسیار بالا است. در مکزیک، حدود ۲۰ میلیون نفر دسترسی به خدمات سلامت ندارند. کارگزاری منگو تلاش دارد تا این کمبود را از طریق ارائه محصول بیمه سلامت مناسب به ويژه در وضعیت همه‌گیری کرونا، برآورده سازد. مشتریان نیز از خدمات پزشکی از راه دور[4] به عنوان یکی از مزایای این بیمه‌نامه یاد می‌کنند.

نوآوری

کارگزاری بیمه زندگی منگو، محصولات بیمه‌ای که برای اقشار محروم  جامعه مفید است را شناسایی نموده و با ایجاد یک بستر مناسب و ساده که بتوان این محصولات را خرید،‌ به کسب و کار می‌پردازد. الگوی کارگزاری بیمه منگو به این شرکت اجازه می‌دهد تا چندین محصول را که در نوع خود بهترین هستند را حفظ و نیازهای مشتریان را نسبت به آنها برآورده سازد. تنها چند سال پس از راه‌اندازی، این کارگزاری توانست چهار نوع محصول مختلف با سطوح مختلف پوششی به بازار ارائه کند.

ورای گزینه‌های محصولات منگو، تجربه مشتری و کاربری (UX)[5] ارزشمندی است که ارائه می‌کند. برای کارگزاران، ممتاز بودن و ارزش در تجربه کاربری و کانال توزیع نهفته است. در همین راستا، بیمه زندگی منگو، یک بستر دیجیتالی ایجاد کرده است که درک چگونگی کارکرد محصولات بیمه، فهم گزینه‌های آنها، دریافت مظنه و خرید را بسیار ساده و آسان کرده است. مزایای محصولات به زبانی ساده و قابلفهم برای اقشار محروم نوشته شده و طوری ارائه شده است که آنها به راحتی، هزینه‌ها و مزایای هر محصول را با هم مقایسه کنند.

یکی از راه‌هایی که شرکت کارگزاری منگو از اقشار محروم جامعه حمایت می‌کند، ارائه مظنه‌های آنی بر اساس اطلاعات پایه ساده و دردسترس مانند سن، جنسیت و کدپستی است. کاربران تنها با چندثانیه ورود به وبسایت این کارگزاری، تجربه شخصی‌سازی‌شده دریافت می‌کنند و توسط ربات‌های جذاب در مسیر خرید محصول خود راهنمایی می‌شوند. هنگامی‌که مشتریان به کمک بیشتری نیاز داشته باشند، می‌توانند درخواست تماس تلفنی یا واتسپی داشته باشند.

رشد بالقوه

در مکزیک، با وجود دسترسی بسیاری از مردم به اینترنت و تلفن هوشمند، پوشش بیمه‌ای، بسیار پایین‌تر از کشورهای دیگر آمریکای لاتین است. مخارج این کشور ۸/۵ درصد تولید ناخالص ملی (GDP)[6] است که در مقایسه با دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)[7] که ۹ درصد است، قابل توجه است. در این کشور، ۲۰ درصد شهروندان از نسل هزاره هستند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که بازار بیمه مکزیک برای رشد به ویژه در میان نسل جوان یا همان بومیان دیجیتال[8]  آماده باشد. بنابراین، محصولات کاربرپسندی مانند منگو می‌تواند نسل جوان را به خود جذب کند.

مترجم:  مهدی ملائی؛ کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه یزد

 

[1] Maik Schaefer

User Interface[2] : در فرهنگ رایانه، رابط کاربر عبارت است از تمام مجاری اطلاعاتی (Information Channels) که امکان ارتباط (Communication) بین کاربر و رایانه را فراهم می‌کنند. یک واسط کاربر ابتدایی، معمولاً از منوها، پنجره‌ها، صفحه‌کلید و ماوس تشکیل شده است. به علاوه، صداهایی هم که رایانه آنها را تولید می‌کند، جزئی از واسط کاربر محسوب می‌شوند [Wikipedia].

Credit-life policy [3]: بیمه زندگی اعتباری، نوعی بیمه‌نامه زندگی است که برای پرداخت وام معوق فرد مقروض پس از فوت وی، طراحی شده است. ارزش اسمی بیمه‌نامه زندگی اعتباری طی زمان با پرداخت و درنتیجه کاهش حساب معوق، کاهش می‌یابد تاجای‌که هر دو به صفر برسند [Investopedia، مترجم].

[4] Telemedicine

[5] User experience

[6] Gross domestic product

[7] Organization for European Economic Co-operation

[8] Digital native

منبع خبر
شرکت بیمه منگو
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0