عنوان گروه خبري / تنظیم‌گری و نظارت بر بیمه .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 84
انجمن بین‌المللی قانون بیمه
مترجم: مهدی ملائی
انجمن بین المللی قانون بیمه یا همان آیدا، به عنوان یک انجمن بین المللی غیرانتفاعی در سال 1960 و با هدف توسعه همکاری بین المللی بین اعضای خود و به منظور ارتقای سطح مطالعات و دانش در حوزه قانون بیمه بین المللی و ملی و موضوعات مرتبط با آنها راه‌اندازی شد.

انجمن بین‌المللی قانون بیمه

Association Internationale de Droit des Assurances (AIDA)

معرفی و خدمات

انجمن بین المللی قانون بیمه یا همان آیدا، به عنوان یک انجمن بین المللی غیرانتفاعی در سال 1960 و با هدف توسعه همکاری بین المللی بین اعضای خود و به منظور ارتقای سطح مطالعات و دانش در حوزه قانون بیمه بین المللی و ملی و موضوعات مرتبط با آنها راه‌اندازی شد. با عضویت جهانی 50 انجمن ملی، دو گروه بندی منطقه‌ای یعنی آیدا اروپا[1] و سیلا[2] و تقریباً 30 گروه کاری و برگزاری رویدادها و فعالیت ها طی سال، این انجمن قادر است از منابع و تجربه بیش از 10 هزار نفر در جهان که در زمینه‌های مختلف کار می کنند، در حوزه توسعه و کاربرد قوانین بیمه کمک بگیرد.

 

عضویت و شرایط آن

اعضای آیدا را انجمن‌های ملی[3] تشکیل می دهند. این انجمن های قانون بیمه محلی، اعضای آیدا محسوب می شوند و آیدا عضویت فردی ندارد. افرادی که علاقمند به کار با آیدا هستند، تشویق می شوند تا به انجمن ملی محل خود بپیوندند.

در کشورها و مناطقی که انجمن ملی قانون بیمه وجود ندارد، سازمان مربوطه متقاضی باید برای هماهنگی جهت راه اندازی انجمن ملی قانون بیمه و مرتبط با آیدا، با دبیرخانه شورای ریاست آیدا به آدرس ایمیل secretariat@aidainsurance.org ارتباط برقرار نماید و درخواست خود را مطرح کند.

 

عضویت و شرایط آن

برای عضویت در آیدا، ابتدا باید فرم ثبت‌نام این انجمن را تکمیل و ارسال گردد. این فرم توسط کمیته زیرمجموعه اداره پذیرش این سازمان برای تأیید شورای اجرایی آیدا ارسال می‌گردد. پس از تأیید، متقاضی،‌ عنوان عضو داوطلب آیدا به مدت 6 ماه خواهد داشت. طی این دوره، متقاضی باید گزارش‌های مربوط به فعالیت‌ها و گام‌هایی که باید برداشته شود مانند جلسات، ثبت‌نام اعضا، طرح‌ها و غیره را بر اساس اهداف سازمان آیدا و آیین‌نامه‌های آن به انجام برساند. پس از اتمام این دوره، کمیته پذیرش، به شورای اجرایی اعلام می‌کند که متقاضی عضو آیدا است یا این‌که باید دوره داوطلبی را طی کند یا هر تصمیم متناسبی را اعلام نماید. ثبت‌نام در آیدا سازمانی است و معمولاْ موسسات بیمه و ناظران بیمه را که مستقیما با حقوق بیمه سروکار دارند، شامل می‌شود.

اطلاعات تماس

وبسایت:

https://aidainsurance.org

 

برای دسترسی به اطلاعات تماس مرکز اصلی آیدا، گروه بندی منطقه ای، گروه های کاری بین المللی، انجمن های بین المللی مرتبط با آیدا و جوامع ARIAS به آدرس زیر مراجعه شود:

https://aidainsurance.org/contact-us

ایمیل:

 secretariat@aidainsurance.org

 

 


[1] AIDA Europe

[2] CILA

[3] National Chapter

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0