عنوان گروه خبري / بیمه‌های زندگی . سایر .
  • ساعت : ۱۰:۲۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 96
تصویرگر طول عمر
اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه
تأمین مالی بازنشستگی می‌تواند پیچیده باشد و عوامل بسیاری وجود دارد که باید نسبت به آن در نظر گرفت. یکی از مهم‌ترین عواملی که گاهی اوقات نسبت به آن کج‌فهمی وجود دارد، مبحث طول عمر یا همان طول زمانی است که فرد در قید حیات است.

تأمین مالی بازنشستگی[1] می‌تواند پیچیده باشد و عوامل بسیاری وجود دارد که باید نسبت به آن در نظر گرفت. یکی از مهم‌ترین عواملی که گاهی اوقات نسبت به آن کج‌فهمی وجود دارد، مبحث طول عمر[2] یا همان طول زمانی است که فرد در قید حیات است. طول عمر با موضوع امید به زندگی[3] تفاوت دارد. امید به زندگی به معنای پیش‌بینی متوسط حیات یک فرد بر اساس سن، جنسیت و سلامت است. امکان دارد که شما سال‌های بیشتری نسبت به نرخ متوسط امید به زندگی در قید حیات باشید و باید این امکان را هنگامی که درباره بازنشستگی فکر می‌کنید، لحاظ کنید. با اندیشه درباره این امکان، شما ریسک زندگی بیشتر از منابع مالی موجود یعنی امکان اتمام پول طی دوران زندگی خود را لحاظ می‌کنید. به این نوع ریسک، ریسک طول عمر بازنشسته[4] می‌گویند. برای کمک به افراد به منظور بررسی ریسک طول عمر خود، تصویرگر طول عمر (ALI)[5] که نرم‌افزاری مبتنی بر وب است که به فرد اجازه می‌دهد، تا طول عمر خود را تخمین بزند.

اگر در طرح بازنشستگی دو نفر درگیر باشند، مسائل می‌تواند بسیار پیچیده‌تر شود. بنابراین، برای حل این مسائل، تصویرگر طول عمر دو دغدغه مهم را لحاظ می‌کند: «به عنوان یک زوج، چند سال انتظار می‌رود که ما زندگی کنیم؟» و «به مدت چند سال، ممکن است یکی از ما عمرش طولانی‌تر باشد؟»

تصویرگر طول عمر، یک ابزار آموزشی است که توسط آکادمی اکچواری آمریکا[6] و انجمن اکچواری[7] طراحی و ارائه شده است. باوجود آن‌که تصویرگر طول عمر به منظور تخمین طول عمر بازنشستگی طراحی شده است، اما ممکن است کارکردهای بیشتری نیز داشته باشد. همچنین، علارغم این‌که تصویرگر طول عمر، زمان تقریبی منطقی را اعلام می‌کند، عمر واقعی فرد یا همسر وی ممکن است به طور معتنابهی، بیشتر یا کمتر باشد. تصویرگر طول عمر برای ذخایر مالی فرد شامل سرمایه‌گذاری‌ها، درآمد بالقوه و هزینه‌های آتی طراحی نشده است.

نحوه عملکرد

با اطلاعاتی که فرد براساس پرسش‌هایی که درباره سلامتی، عادت به سیگار و ویژگی‌های جمعیتی، ارائه می‌کند، تصویرگر عمر، جدول و نمودار‌هایی تولید می‌کند که احتمال زندگی فرد (یا همسر وی) تا سنین معینی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، تصویرگر عمر یک سن تقریبی منطقی را عرضه می‌کند، عمر فرد یا همسر وی می‌تواند تا حدزیادی نسبت به این تخمین‌ها متفاوت باشد. جداول و نمودارها می‌تواند به شما کمک کند تا ریسک مالی طول عمر بازنشستگی خود را تخمین بزنید.

برای دسترسی به نرم‌افزار تصویرگر عمر بر روی این لینک کلیک نمایید.

 


[1] Retirement

[2] Longevity

[3] Life expectancy

[4] Retiree financial longevity risk

[5] Longevity Illustrator

[6] American Academy of Actuaries

[7] Society of Actuaries

منبع خبر
منبع: انجمن اکچواری، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1401 (4 سپتامبر 2022 )
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0