عنوان گروه خبري / بازاریابی و فروش بیمه . نوآوری و فن‌آوری بیمه .
  • ساعت : ۰۸:۰۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ 
  • تعداد بازدید : 128
بیمه افزودنی چیست؟
اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه
اصطلاح «بیمه نهفته یا افزودنی»‌، یکی از روندهای بزرگ تحول در صنعت بیمه شناخته شده است. گزارش اینزتک لندن ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرد که تا سال ۲۰۲۳، بازار بیمه افزودنی جهان، ۷۲۲ میلیارد حق بیمه صادره ناخالص (GWP) تولید خواهد کرد که شش برابر حجم فعلی آن خواهد بود.

متصل به روند خرید

اصطلاح «بیمه نهفته یا افزودنی»‌، یکی از روندهای بزرگ تحول در صنعت بیمه شناخته شده است. گزارش اینزتک لندن ۲۰۲۱[1]پیش‌بینی کرد که تا سال ۲۰۲۳، بازار بیمه افزودنی جهان، ۷۲۲ میلیارد حق بیمه صادره ناخالص (GWP)[2] تولید خواهد کرد که شش برابر حجم فعلی آن خواهد بود.

این به چه معنایی است؟ این نوع بیمه معمولاً به یک محصول یا خدمت، اضافه شده و به مشتری به عنوان یک افزودنی انتخابی طی روند خرید، پیشنهاد می‌شود. برای مثال، هنگام خرید تلفن همراه، به مشتری گزینه بیمه ضدسرقت، پیشنهاد می‌شود، هنگام رزرو برای کنسرت، بیمه لغو رویداد ارائه می‌گردد و یا هنگام خرید اتومبیل، فروشنده، بیمه خودرو پیشنهاد می‌دهد.

مزایا

بیمه افزودنی، چندین مزایا برای مشتریان و بیمه‌گران به همراه دارد. اول، آسودگی خاطر برای کاربر به عنوان نمونه اگر فردی یک بسته تعطیلات برای مسابقات ورزشی در یک کشور خارجی تهیه کند، آنها باید با شرکت‌های مختلف بیمه تماس بگیرند تا شرکتی را پیدا کنند که آنها را در صورت اتفاق ناگوار، حفاظت کند. علاوه بر زمان صرف‌شده در مقایسه قیمت‌ها و پوشش‌های هر شرکت، به احتمال زیاد هزینه سفر به مراتب بیشتر خواهد شد. با داشتن ایده بیمه افزودنی، آژانس مسافرتی می‌تواند مناسب‌ترین بیمه‌ را برای نیازهای خاص مشتری پیشنهاد دهد.

همراهی فناوری‌های نوین

علاوه بر ساده‌تر و آسان‌تر کردن کار برای مشتری، بیمه‌گران نیز می‌توانند از بیمه افزودنی برای طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان بهره‌مند شوند و بنابراین، حجم تجارت خود را به سرعت افزایش دهند.

در این میان، بیمه افزودنی، پوششی بصرفه، مرتبط و سفارشی، دقیقاً در زمان و مکانی که کاربران بیشترین نیاز به آن را دارند، ارائه می‌کند. این کارایی، به لطف فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی[3]، اینترنت اشیاء[4]، یادگیری ماشین[5] و کلان‌داده‌ها[6] امکان‌پذیرتر شده است.


[1] 2021 InsTech London

[2] Gross written premiums

[3] Artificial Intelligence

[4] Internet of Things

[5] Machine Learning

[6] Big Data

منبع خبر
منبع: Seguros Pensiones Para Todos، تاریخ انتشار: ۷ مرداد 1401 (29 جولای 2022 )
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0