عنوان گروه خبري / بیمه اتکائی . نوآوری و فن‌آوری بیمه . مدیریت بیمه .
  • ساعت : ۱۱:۱۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ 
  • تعداد بازدید : 34
كوان‌تمپلت
بیمه‌گران اتکائی معمولاً ورای کارکردهای اصلی تجاری خود، انباری از داده‌ها یا راهکارهای هوشمند دارند. این راهکارها با ایجاد گزارش‌های طولانی از گزیده و زیرمجموعه‌هایی از داده‌ها کار می‌کنند. اما، محدودیت‌هایی که در این میان وجود دارد، عبارتند از: الف. این راهکارها، برای همه یکسان بوده و گزارش‌های اصلی تهیه شده از آنها همواره تفاوت‌های جزئی در عوامل اکسپوژر و عددی‌سازی که بر هر طبقه تجاری اثر می‌گذارد را ندارند و ب. روزها طول می‌کشد تا تولید شوند.

بیمه‌گران اتکائی معمولاً ورای کارکردهای اصلی تجاری خود، انباری از داده‌ها یا راهکارهای هوشمند[1] دارند. این راهکارها با ایجاد گزارش‌های طولانی از گزیده و زیرمجموعه‌هایی از داده‌ها کار می‌کنند. اما، محدودیت‌هایی که در این میان وجود دارد، عبارتند از: الف. این راهکارها، برای همه یکسان بوده و گزارش‌های اصلی تهیه شده از آنها همواره تفاوت‌های جزئی در عوامل اکسپوژر[2] و عددی‌سازی[3] که بر هر طبقه تجاری اثر می‌گذارد را ندارند و ب. روزها طول می‌کشد تا تولید شوند.

کوان‌تمپلت، یک نوآور و فناور بیمه[4] است که توسط حرفه‌ای‌های بیمه اتکائی و دانشمندان رایانه‌ای جهانی راه‌اندازی شده است و تلاش دارد تا جدیدترین نوآوری‌ها در داده و تجزیه و تحلیل[5] را به صنعت بیمه آورد. این شرکت راه‌کارهای فناورانه برای مسائل کلیدی مربوط به توزیع، مدیریت بردِرو[6]، عملیات ارزیابی ریسک و قیمت‌گذاری و گزارش‌گری برای نهاد ناظر ارائه می‌نماید. بستر دیجیتالی کوان‌تمپلت، مشتریان را از داده‌های خام تا دریافت بینش‌هایعملیاتی[7]  راهنمایی می‌کند و این کار را از طریق نرم‌افزاری انحصاری[8] به انجام می‌رساند که شامل مجموعه ابزار (ETL - استخراج، تبدیل و بارگزاری)[9] است که به زیرساختی با عملیات بالا و فضای تجزیه و تحلیل و گزارش‌گری متصل است.

کوان‌تمپلت، یک بستر آماده‌سازی داده‌های بدون کد[10] است که برای تأمین نیازهای شرکت‌های بیمه‌گر و اتکائی طراحی شده است. کاربران می‌توانند کانال ارتباطی[11] برای پالایش[12]، هماهنگی[13] و تصدیق[14] داده‌های خود بدون نوشتن حتی یک خط کد، ایجاد کنند.

عملکرد کوان‌تمپلت

در بزرگ‌ترین آزمون کوان‌تمپلت،‌ ۵۰ میلیون سطر از داده در حدود ۹۰۰ میلی‌ثانیه تحلیل شد. این عملکرد شگفت‌آور از طریق نرم‌افزار و در بستر دیجیتالی کوان‌تمپلت صورت پذیرفت. در فضای ای.دابلیو.اس[15] راهکاری را کوان‌تمپلت ایجاد کرده است که می‌تواند در سطح جغرافیایی وسیعی از جهان، الزامات تنظیم‌مقرراتی یا شرکتی برای داده‌ها را محقق نماید.

پردازش داده‌ها از طریق اکس‌استیچ[16] که بستری دیجیتالی برای مجموعه‌داده‌های اس.‌کیو.‌ال[17] است که توان نامحدودی برای معاملات با حجم بسیار بالا دارد. ارائه داده‌های کوان‌تمپلت نیز توسط مافیک[18] ارائه می‌شود که عملکرد گرافیکی بسیار بالایی دارد.

بستر دیجیتالی ابری کوان‌تمپلت، از سه طریق مرتبط عملیات انجام می‌دهد تا داده‌های خام[19] را تبدیل به بینش[20] تجاری کند:

· ادغام داده‌ها که اتصال و پالایش مجموعه داده‌ها را با هدف کشف ارزش آنها به صورت مشترک، امکان‌پذیر می‌سازد.

· یادگیری ماشین[21] که انسجام و تبدیل داده‌ها را خودکار می‌نماید.

· تجزیه و تحلیل که بینش‌هایی انحصاری برای مشتری، بازار و قیمت‌گذاری ارائه می‌نماید.

 

مزایا برای بیمه‌گران

شرکت‌ها با راهکارهای سنتی خود توان کافی برای تهیه گزارش‌ها و تحلیل داده‌های مربوط به توانگری مالی دوم[22] را ندارند. هرنوع مکث در بازار نسبت به راهکارهای بیرونی ابری، درحال کاهش است. بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکائی انتخاب کمی دارند و باید به بازیگران فناوری و نوآوری مانند کوان‌تمپلت برای نیازهای تجاری خود روی بیاورند. فراموش نکنید که کوان‌تمپلت، یک بازی برافکن نیست. این راهکار نمی‌تواند جایگزین زیرساخت فناوری اطلاعات بیمه‌گر اتکائی شود، بلکه بالای آن قرار می‌گیرد و تجزیه و تحلیل و گزارش ارائه می‌کند.

در اینجا به چند مزیت که کوان‌تمپلت برای بیمه‌گران می‌تواند ارائه نماید، اشاره می‌شود:

1. کوان‌تمپلت، ابزاری نوین برای خودکارسازی و جذب[23] داده‌ها است که اتصال داده‌ها را تسهیل کرده و به بیمه‌گران و نمایندگان کل (MGA)[24] در تصمیم‌گیری کمک می‌نماید.

2. یکی از مزایای مهم کوان‌تمپلت، پالایش و استانداردسازی داده‌ها است. همچنین، این راهکار تمامی دخالت‌های دستی را در فرایند پردازش از بین می‌برد. با کنار رفتن کارهای زمان‌بر و ناکافی، خودکارسازی می‌تواند هزینه و زمان معتنابهی را ذخیره کند.

3. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کوان‌تمپلت، قابلیت‌های انعطاف‌پذیری و اتصال است. با استفاده از هوش مصنوعی و مقررات تجاری، این راهکار می‌تواند در تفسیر و جذب داده‌ها از هر منبعی، سازگاری از خود نشان دهد و نیز قادر است، داده‌ها را به طرح و شماهای موردنیاز زیست‌بوم فناوری مشتری، تبدیل کند.

کوان‌‌تمپلت، به چندین شریک داده مهم از جمله اس‌اندپی[25]، کپیتال آی.کیو[26]، آر.ام.اس[27]، ایر[28]، داک کریک[29] و غیره) متصل است.

 


[1] Smart solution

[2] Exposure

[3] Quantification

[4] InsurTech

[5] Analytics

[6] Bordereaux management

[7] Practical insight

[8] Proprietary software

[9] Extract, transform and load

[10] Zero-code data

[11] Pipeline

[12] Cleanse

[13] Harmonize

[14] Validate

[15] AWS

[17] SQL

[19] Raw data

[20] Insight

[21] Machine learning

[22] Solvency II

[23] Ingestion

[24] Managing general agent

[25] S&P

[26] Capital IQ

[27] RMS

[28] AIR

[29] Duck Creek

منبع خبر
منبع: کوان‌تمپلت، دیجیتال انشورر، ، تاریخ انتشار: 7 آذر 1401 (28 نوامبر 2022 )
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0