عنوان گروه خبري / مدیریت بیمه .
  • ساعت : ۰۸:۴۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ 
  • تعداد بازدید : 14
ابزار آموزشی محاسبات مطالعه تجربه
مطالعات تجربه به بیم‌سنج‌ها کمک می‌نمایند، تا محرک‌های اصلی نتایج تاریخی را درک کنند. از همه مهم‌تر، نتایج برگرفته از تحلیل تجربه می‌تواند نقش عمده‌ای در تدوین فرضیات مربوط به قیمت‌گذاری، ارزشیابی و تحلیل‌های مالی، بازی کند.

مقدمه

رویه مطالعه تجربه[1] به عنوان بنیان اصلی کار بیم‌سنجی محسوب می‌شود. به منظور حل مشکلات برخی از امور اولیه بیم‌سنجی شناخته‌شده، از اطلاعات مرتبط با مطالعات تجربه استفاده می‌شود. کاربرد مطالعات تجربه به چندین قرن گذشته برمی‌گردد، یعنی از قرن هفدهم که ادموند هالی[2] منجم، از داده‌های مربوط به تولد و فوت افراد در شهر برِسلا[3] به منظور تحلیل مستمری سالانه[4] استفاده کرد تا قرن بیست و یکم و حال حاضر که در آن، بیم‌سنج‌ها از فرضیات به‌دست‌آمده از برون‌داد مطالعه تجربه در محاسبات ذخیره مبتنی بر اصول[5] ، استفاده می‌نمایند.

مطالعات تجربه به بیم‌سنج‌ها کمک می‌نمایند، تا محرک‌های اصلی نتایج تاریخی را درک کنند. از همه مهم‌تر، نتایج برگرفته از تحلیل تجربه می‌تواند نقش عمده‌ای در تدوین فرضیات[6] مربوط به قیمت‌گذاری، ارزشیابی[7] و تحلیل‌های مالی، بازی کند. برخی از تغییرات اخیر و موردانتظار در الزمات سرمایه[8] و استانداردهای گزارش‌گری مالی[9] از شرکت‌ها می‌خواهد تا درک بهتری از تجربه خود به منظور ارزش‌گذاری کسب و کار خود داشته باشند. به دلیل نیاز به استخراج فرضیات خاص یک شرکت، مطالعات تجربه در میان بیمه‌گران در ایالات متحده و سرتاسر جهان اهمیت فراوانی پیدا کرده است.

انجمن اکچواری[10]، مطالعه تجربه را به شرح ذیل تعریف می‌نماید: «مطالعه تجربه، عملیات تحلیل برخی رویدادهای ویژه‌ای است که در یک دوره زمانی ازپیش‌تعیین‌شده اتفاق می‌افتد و به یک جمعیت مشخص مربوط می‌شود.» این جمعیت اغلب، یک بلوک کسب و کار بیمه[11] است. مطالعه تجربه معمولاً، رویدادهای اتفاق‌افتاده (ارقام واقعی)[12] را با پیش‌بینی‌های تثبیت‌شده پیشین (ارقام موردانتظار)[13] مقایسه می‌نماید. نسبت ارقام واقعی به ارقام موردانتظار، نتیجه‌ای به دست می‌دهد که آن را با عنوان نسبت واقعی به موردانتظار (A/E Ratio)[14] می‌شناسند. اغلب به رویدادهای فوق‌الذکر، رویدادهای عامل[15] اطلاق می‌شود که معمولاً وضعیت بیمه‌نامه را تغییر می‌دهند و به سود و زیان مالی بیمه‌گر ختم می‌شوند. نمونه‌های این رویدادها شامل فوت، فسخ، ازکارافتادگی، خاتمه مطالبات مرتبط با درمان بلندمدت، و موارد بسیار دیگر می‌شود.

ابزار آموزشی محاسبات مطالعه تجربه

گروه نظارت بر طرح محاسبات[16] درمعرض‌قرارگیری (اکسپوژر) انجمن اکچواری[17]، مقاله خود را به اتمام رسانده است. این مقاله، روش‌های تعیین نرخ‌ها بر اساس تجربه مانند مرگ و میر و نرخ‌های بهرمندی از مطالبات درمان[18] را تشریح می‌نماید. هدف از این مقاله، روشن‌سازی محاسبات زیربنایی مطالعات تجربه است.

ویرایش جدید این گزارش در ژوئن ۲۰۲۳ منتشر شد. شرح اصلاحات این گزارش در پیشگفتار آن آمده است. علاوه بر این، کتابچه راهنمای اکسل که ارزش‌ها را در جداول درون گزارش، تکثیر می‌نماید، ارائه شده است.

مقاله خطاهای نرخ مطالعه تجربه[19]، ضمیمه گزارش اصلی است و در نوامبر ۲۰۱۷ منتشر شد. این گزارش به صورت عمیق، خطاهای ناشی از استفاده از نرخ جزئی[20] طی دو سال مانند سال بیمه‌نامه یا سال سن فرد،‌ به منظور پوشش کل یک سال تقویمی را مورد بحث قرار می‌دهد.

ابزار و مقالات مطالعه تجربه

محاسبات مطالعه تجربه  (بروزشده در ژوئن ۲۰۲۳)

کتابچه راهنمای محاسبات مطالعه تجربه

خطاهای نرخ مطالعه تجربه


[1] Experience Study

[2] Edmund Halley

[3] Breslau

[4] Annuity

[5] Principles-based reserve

[6] Assumptions

[7] Valuation

[8] Capital requirement

[9] Financial reporting standards

[10] Society of Actuary

[11] Block of insurance business

[12] Actual figure

[13] Expected figure

[14] Actual-to-expected ratio

[15] Triger event

[16] Exposure Calculations Project Oversight Group

[17] Society of Actuaries

[18] Utilization

[19] Experience Study Rate Errors

[20] Partial rate

منبع خبر
منبع: انجمن اکچواری، تاریخ استخراج: ۱ اسفند 1402 (۲۰ فوریه 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0