عنوان گروه خبري / نوآوری و فن‌آوری بیمه . مدیریت بیمه .
  • ساعت : ۰۸:۱۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 10
درگاه كِلِیم‌اكسپیرینس: ابزاری برای مدیریت برخط خسارات
کِلِیم‌اکسپیرینس ، یک درگاه مبتنی بر فناوری ابری است که شرکت‌های بیمه و گروه‌های رسیدگی به خسارات را به منظور بهبود تجربه بیمه‌گزاران، کاهش هزینه رسیدگی به خسارات و تسریع در چرخه کاری پرداخت مطالبات، توانمند می‌سازد.

کِلِیم‌اکسپیرینس[1]، یک درگاه مبتنی بر فناوری ابری است که شرکت‌های بیمه و گروه‌های رسیدگی به خسارات را به منظور بهبود تجربه بیمه‌گزاران، کاهش هزینه رسیدگی به خسارات و تسریع در چرخه کاری پرداخت مطالبات، توانمند می‌سازد.

چالش پیچیدگی رسیدگی به خسارات از راه دور

متخصصین بخش خسارات با چالش‌های عدیده‌ای در رسیدگی به خسارات از راه دور، مواجه می‌شوند. مشتریان می‌خواهند تا مشارکت داشته باشند و مطلع بمانند، اما فقدان ابزار و راهنمایی در این زمینه، یک چالش محسوب می‌شود. هماهنگی با چندین طرف ثالث و وظایف گوناگون می‌تواند مشکل‌ساز و زمان‌بر باشد. علاوه بر این، جمع‌آوری داده‌های مفید می‌تواند چالش‌برانگیز و ناقص باشند.

مشارکت بیمه‌‎گزار و بهبود فرایند خسارات

کِلِیم‌اکسپیرینس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بر چالش‌های ارزیابی و تسویه خسارات از دور فائق آیند. این درگاه اینترنتی، یک بن‌سازه ارزیابی خسارات مجازی و متمرکز است که همکاری بین تمامی افراد دخیل در یک خسارت را بهبود می‌بخشد، هزینه‌های رسیدگی به خسارت را کاهش می‌دهد و چرخه کاری خسارت را تسریع می‌نماید.

بهبود رضایت مشتری

با آگاه‌سازی، گوش فرادادن و توان‌بخشی به مشتریان، می‌توان تجربه آنان را در فرایند خسارات، بهبود بخشید.

کاهش چرخه کاری خسارات

پیش از آن‌که ارزیاب در محل، بازدید داشته باشد، باید با بیمه‌گزاران همکاری نمود. استفاده از فرم‌های دقیق و ابزارهای بارگزاری اسناد، به بیمه‌گزاران اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی درباره زیان خود، به شرکت بیمه گزارش دهند.

جلب اعتماد از طریق ارتباط ویدئویی

ارتباط ویدئویی به شرکت بیمه اجازه می‌دهد تا در زمان واقعی و با استفاده از دستگاه گوشی همراه، ویدئو و عکس جمع‌آوری نماید و خسارات را اولویت‌بندی کند. همچنین، می‌توان از آن برای اتصال به پیمانکاران [تعمیرکاران، بیمارستان، و غیره] به منظور تأیید پیشرفت و تکمیل کار، استفاده نمود.

بهبود ارتباط

درگاه کِلِیم‌اکسپیرینس، ارزیابان، پیمانکاران، بیمه‌گران و بیمه‌گزاران را در یک درگاه اینترنتی کنار هم جمع می‌کند و فرایندهای پیچیده مطالبات بیمه و استرداد را ساده می‌سازد.

محاسبه ساده مخارج اضافی زندگی

با درخواست از بیمه‌گزاران برای بارگزاری رسیدهای تراکنش خود، می‌توان آنها را در بررسی و محاسبه مخارج اضافی زندگی (ALE)[2] کمک نمود.

شناسایی تقلب با استفاده از تجزیه و تحلیل بصری

با استفاده از تجزیه و تحلیل تصاویر و خودکارسازی، کِلِیم‌اکسپیرینس می‌تواند تصاویر (از جمله فراداده‌ها[3]) را تحلیل نماید و نمونه‌هایی از فعالیت‌های متقلبانه را نشان دهد.

خدمات بهتر به مشتریان

مشتریان همواره خواهان آن هستند که مطلع باشند، شنیده شوند و بخشی از فرایند خسارت باشند.کِلِیم‌اکسپیرینس به شرکت بیمه کمک می‌کند تا مشتریان را مشارکت دهد و از آن طریق، به سرعت، مطالبات خود را پیگیری نمایند.

ارتباطات سریع با وظایف معین

با کِلِیم‌اکسپیرینس، می‌توان وظایف معینی برای مشتریان، ارزیابان و پیمانکاران به منظور ضبط تصویر، ویدئو یا اطلاعات درباره زیان، تعیین و ارسال نمود. از این طریق، فرایند ارزیابی زیان را می‌توان خودکارسازی نمود، بازخورد مشتری را جمع‌آوری کرد یا می‌توان برای دریافت دیگر داده‌های مرتبط با خسارت، درخواست نمود. تمامی اینها به سادگی قابل ایجاد هستند و فرایند تسویه خسارات را تسریع می‌نماید و رضایت مشتریان را به ارمغان می‌آورد و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های کِلِیم‌اکسپیرینس

ارتباطی بی‌نقص از طریق یک درگاه یکپارچه

رسیدگی به خسارات دارای اجزای گوناگونی است. درگاه ارتباطات کِلِیم‌اکسپیرینس، جایی است که تمامی مشارکت‌کنندگان یک خسارت با هم به صورتی شفاف و منظم همکاری می‌کنند و فایل‌ها را ضبط و به اشتراک می‌گذارند و نسبت به وضعیت مطالبات خود، اطلاعات کسب می‌نمایند.

برچسب سفید

امکان برگذاری یک جلسه ارتباطی مستقیم از طریق اگزَکتیمیت[4] و اگزَکت‌انلسیس[5] و ورود هم‌زمان اطلاعات به پرونده خسارت، یکی از قابلیت‌های کِلِیم‌اکسپیرینس است. همچنین، این درگاه، کانتتس‌تِرَک[6] را در خود گنجانده است و اجازه می‌دهد تا مسئولان جمع‌آوری[7]، سیاهه‌ها[8] را به ارزیاب ارسال نمایند.

تصاویر و ویدئو

کِلِیم‌اکسپیرینس به بیمه‌گزاران کمک می‌کند تا ویدئوها و تصاویر مربوط به زیان خود را در زمان مناسب ارسال نمایند. این درگاه، تسویه مطالبات را سرعت می‌بخشد و رویه جبران زیان را از طریق ارسال ویدئوها و تصاویر به گروه خسارات، تسریع می‌نماید. به محض بارگزاری، اعضای گروه خسارات می‌توانند تصاویر را برش دهند و روی آنها یادداشت بنویسند.

ارسال پیام

کِلِیم‌اکسپیرینس امکان ارسال و دریافت پیام ساده بین تمامی افراد درگیر در فرایند تسویه مطالبات را ممکن می‌سازد.

رضایت مشتری

بیمه‌گزاران می‌توانند بازخورد رضایت خود را در زمان واقعی و از طریق فرایند خسارات به اشتراک بگذارند. امتیاز رضایت بیمه‌گزار به صورت بلادرنگ در داشبورد درگاه، قابل مشاهده است و این امر به شرکت بیمه اجازه می‌دهد تا عملکرد نیروهای خود را نسبت به رضایت مشتریان ارزیابی نماید و با این کار، مشتریان از اعلام اولیه خسارت (FNOL)[9] تا تسویه کامل خسارت، خوشنود باشند و بمانند.

گزارش

بیش از نیمی از گزارش‌های موجود ارائه‌شده توسط کِلِیم‌اکسپیرینس می‌تواند به مدیران کمک کند تا از چگونگی استفاده و بهره‌مندی اعضای گروه‌های کاری و بیمه‌گزاران، بیاموزند.

دیگر قابلیت‌ها

کِلِیم‌اکسپیرینس، یک درگاه بهینه‌سازی‌شده برای استفاده در گوشی همراه ارائه می‌کند که با لوگوی شرکت بیمه و رنگ‌آمیزی آن، تطبیق دارد.

آموزش محصول کِلِیم‌اکسپیرینس

کِلِیم‌اکسپیرینس به تمامی کاربران پرتال از جمله آنهایی که پیش‌تر با آن آشنا هستند و با آن کار کرده‌اند و آنهایی که تازه با آن آشنا شده‌اند، بر اساس سطح دانش و سلایق یادگیری آنها، آموزش ارائه می‌نماید.


[1] ClaimXperience®

[2] Additional living expenses

[3] Metadata

[4] Xactimate

[5] XactAnalysis

[6] ContentsTrack

[7] Pack-out professional

[8] Inventory

[9] First Notice of Loss

منبع خبر
منبع: شرکت وِریسک، تاریخ استخراج: 19 فروردین 1402 (7 آوریل 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0