• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تعداد بازدید : 11
خط‌مشیء بیمه‌ سایبری: بازاندیشی در خصوص ریسك در عصر باج‌افزارها، كلاه‌برداری رایانه‌ای، نقض داده‌ها و حملات سایبری
مترجم: مهدی ملائی

نگارنده: جوزفین ولف[1]

انتشارات: انتشارات MIT (ویرایش اول، آگوست 2022)

زبان اثر: انگلیسی

تعداد صفحات: 296 صفحه

شابک: 0262544184-978

چرا بیمه سایبری، امنیت سایبری را بهبود نداده است و دولت‌ها چگونه می‌توانند از آن به عنوان ابزاری اثربخش برای مدیریت ریسک سایبری به کار بندند.

با متداول شدن حوادث مربوط به امنیت سایبری همچون نقض داده‌ها[2]، حمله محروم‌سازی از سرویس[3]، کلاه‌برداری یارانه‌ای[4] و باج‌افزارها[5]، صنعت بیمه سایبری با هدف ارائه پوشش برای تعهدات مرتبط با این نوع چالش‌ها، توقف در کسب و کار، اخاذی[6]، جریمه‌های مقرراتی یا تعمیرات ظهور کرده است. در کتاب حاضر، جوزفین ولف، تاریخچه جامع بیمه سایبری را از اولین بیمه‌نامه تعهدات امنیت اینترنتی[7] در اواخر دهه ۱۹۹۰ تا پوشش‌های گسترده‌ای که امروزه عرضه می‌شود، به تصویر می‌کشد. ولف با اشاره به سوابق و گزارش‌های دولتی، سیاست‌های مربوط به بیمه سایبری و نتایج مصاحبه با ناظران و بیمه‌گران، نشان می‌دهد که بیمه سایبری، امنیت سایبری را نه بهبود بخشیده و نه ریسک‌های سایبری را کاهش داده است.

در این کتاب، ولف به بررسی توسعه بیمه سایبری و مقایسه آن با دیگر بخش‌های بیمه از جمله بیمه خودرو و سیل می‌پردازد و اختلافات حقوقی بین بیمه‌گران و بیمه‌گذاران را در رابطه با زیان‌های مرتبط با حوزه سایبری را این‌گونه تحلیل می‌کند که آیا بیمه‌نامه‌های مذکور برای پوشش تعهدات یا جرم بوده یا برای خسارت‌های اموال و حوادث طراحی شده بودند. همچنین، نگارنده کتاب سعی دارد تا منشاء روند پیشرو به سمت بیمه‌نامه سایبری مستقل[8] و تلاش‌های دولت‌ها برای تنظیم مقررات و توسعه این صنعت را پیدا کند. وی این‌گونه تحلیل می‌کند، بیمه سایبری در پیشگیری از خسارت‌های ناشی از امنیت سایبری اثربخش نبوده است، زیرا پرداخت باج‌افزارهای برخط (آنلاین) را عادی‌ جلوه می‌دهد. درحالی‌که هدف از امنیت سایبری، عکس این موضوع است: عدم‌ ایجاد انگیزه برای این نوع پرداخت‌ها تا این‌که باج‌افزارها، سود کمتری به همراه داشته باشند. صنعتی که بر پایه مدل‌سازی ریسک بنا شده است، هم‌اکنون و پیش از درک کامل ریسک‌های ناشی از فن‌آوری‌های نوین، باید به مصاف آنها برود.

نگارنده کتاب، جوزفین ولف، دانشیار دانشکده حقوق و دیپلماسی فلچر[9] در دانشگاه تافتس[10] است و کتابی با عنوان «شما این پیام را هنگامی می‌بینید که خیلی دیر شده است: پیامدهای حقوقی و اقتصادی نقص امنیت سایبری» را به رشته تحریر درآورده است که توسط انتشارات ام.آی.تی[11] منتشر شده است. نوشته‌های وی در خصوص امنیت سایبری در مجلاتی همچون نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وایرد[12] و اسلیت[13] به چاپ رسیده است.

 


[1] Josephine Wolff

[2] Data breach

[3] Denial-of-service attack

[4] Computer fraud

[5] Ransomware

[6] Extortion

[7] Internet Security Liability

[8] Standalone cyberinsurance

[9] Fletcher School of Law and Diplomacy

[10] Tufts University

[11] MIT Press

[12] Wired

[13] Slate

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0