• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تعداد بازدید : 35
اقلیم، جامعه و بیمه عنصری: ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها
مترجم: مهدی ملائی

ویراستاران: کیت بوث[1] ، کلوی لوکاس[2] و شان فرنچ[3]

انتشارات: راتلج (ژوئن 2022)

زبان اثر: انگلیسی

تعداد صفحات: 264 صفحه

شابک: 0367743864-978

 

در این کتاب، دانشمندان بنام علوم اجتماعی از سرتاسر جهان گردهم آمده‌اند تا بینش‌هایی بی‌بدیل درباره ظرفیت‌ها و محدودیت‌های بیمه در جهانِ درحال‌تغییر امروزی ارائه دهند.

اساساْ، تغییر اقلیم در حال تغییر روش‌هایی است که ما بیمه می‌کنیم و حتی روش‌هایی که ما درباره بیمه بدان می‌اندیشیم. کتاب حاضر، فراتر از درک سنتی حوزه اقتصاد و مالی نسبت به بیمه رفته و تلاش دارد تا به ابعاد اجتماعی و ژئوپلتیک این بخش قوی و فراگیر زندگی امروزی بپردازد. بیمه، واقعیت‌های مادی و اجتماعی را شکل می‌دهد و درعوض از آنها نیز شکل می‌پذیرد. نگارندگان بخش‌های این کتاب تلاش دارند تا نشان دهند که چگونه بیمه، از همان عناصر سنتی زمین، آب، هوا،‌آتش و عنصر بدیع کلان داده‌ها تشکیل می‌شود و با همان‌ها نیز فرامی‌گیرد. بینش‌های کاربردی و نظری که در این رویکرد عنصری[4] ارائه شده، نشان می‌دهد که بیمه، بسیار پویاتر، چندوجهی‌تر و از لحاظ فضایی، گوناگون‌تر از آنچه پیشتر دیده می‌شد، است.

کتاب حاضر که مشتمل بر ۱۶ فصل است که توسط نگارندگان برجسته رشته علوم اجتماعی از سرتاسر جهان نگاشته شده، منبعی معتبر درباره ظرفیت‌ها و محدودیت‌های بیمه است و مرجعی همراه برای محققان و دانشجویان در علوم اجتماعی است؛ به ویژه کسانی که به اقتصاد و امور مالی علاقمند هستند و می‌خواهند بدانند چطور این رشته‌ها به علوم جغرافی، سیاست و اجتماعی ارتباط برقرار می‌کند. همچنین، کتاب حاضر برای افرادی که در علوم حوادث، زیست‌محیطی، سلامت، طبیعی و اجتماعی بوده و علاقمند به نقش بیمه در تحلیل ریسک، تاب‌آوری و سازگاری هستند، مفید است.

ویراستاران کتاب، کیت بوث، در حوزه جغرافیای انسانی کار می‌کند و در زمینه  مطالعات انتقادی بیمه متخصص است. وی در بسیاری از مجلات مطرح جهان مقاله منتشر کرده است و استاد راهنمای چندین دانشجوی دکتری است. کلوی لوکاس نیز یک جغرافیادان انسانی در دانشگاه تاسمانیا[5] است. وی کار خود را با ساختن مستند درباره تاریخ علم و منظره‌های زمینی آغاز کرد و یک مرکز مشاوره ارتباطات محیط‌زیستی راه‌اندازی کرد. شان فرنچ نیز دانشیار جغرافیای اقتصادی در دانشگاه ناتینگهام است. هم‌اکنون، وی در حال تحقیق درباره وام، آسیب‌پذیری و اقدام علیه پولشویی است.

 


[1] Kate Booth

[2] Chloe Lucas

[3] Shaun French

[4] Elemental approach

[5] Tasmania University

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0