عنوان گروه خبري / نوآوری و فن‌آوری بیمه .
  • ساعت : ۱۴:۴۴
  • تعداد بازدید : 35
كاربرد تكنیك‌های داده‌های جایگزین و هوش مصنوعی در سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسك
اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه

نگارندگان: خینکوان تونی ژانگ[1]، بیبی لی[2] و دانخیا شی[3]

انتشارات: انتشارات بین‌المللی اسپرینگر (ویرایش اول، نوامبر 2022)

زبان اثر: انگلیسی

تعداد صفحات: 330 صفحه

شابک: 9783031116117

کتاب حاضر، رویکردی جدید در ارزشیابی مدیریت پرتفو[4] و ریسک بر اساس هوش مصنوعی[5] و داده‌های جایگزین ارائه می‌نماید. این کتاب، تحلیلی متنی[6] از اخبار و رسانه‌های اجتماعی، اطلاعات استخراج‌شده از سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS)[7] و اینترنت اشیاء (IoT)[8] و پیش‌بینی‌های مربوط به ریسک بر اساس داده‌های کوچک تراکنش‌ها و غیره ارائه می‌کند. همچنین، به تخلیص و شرح پیشرفت‌ها در هر حوزه پرداخته و بر یادگیری ماشین[9] و تکنیک‌های یادگیری عمیق[10] به منظور تحقق اهداف تأکید دارد. در تکمیل مطالب، کتاب حاضر به شرح نمونه‌های مربوط به چگونگی بهره‌برداری از بسته پیثون[11] به منظور مصورسازی و تحلیل مجموعه داده‌های جایگزین می‌پردازد که مورد علاقه دانشگاهیان، پژوهش‌گران و دانشجویان ارزشیابی ریسک، مدیریت ریسک، داده‌ها، هوش مصنوعی و نوآوری مالی خواهد بود.

کتاب دارای 12 فصل است که دارای عناوین ذیل می‌باشد: ۱. مقدمه‌ای بر مدیریت پرتفو و ارزشیابی ریسک؛ ۲. روندهای عمده در مدیریت پرتفوی مالی؛ ۳. یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در مدیریت پرتفوی مالی؛ ۴. مقدمه‌ای بر داده‌های جایگزین در مالی؛ ۵. کاربرد داده‌های جایگزین از لحاظ کشوری؛ ۶. بتای هوشمند[12] و عوامل ریسک مبتنی بر داده‌های متنی و یادگیری ماشین؛ ۷. بتای هوشمند و عوامل ریسک مبتنی بر داده‌های اینترنت اشیاء (IoT) و هوش مصنوعیِ اشیاء (AIoT)[13]؛ ۸. محیط‌زیستی، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی (ESG)[14] در شرکت‌ها؛ ۹. مطالعه موردی؛ شناسایی تقلب و فریب: تجزیه و تحلیل داده‌های[15] مبتنی بر متن؛ ۱۰. مطالعه موردی: تحلیل ریسک سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل احساسات[16] و اجرا؛ ۱۱. مطالعه موردی: تحلیل عملکرد شرکتی بر اساس عوامل محیط‌زیستی، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی؛ ۱۲. مصورسازی داده‌های جایگزین در پیثون.

نگارندگان این کتاب، خینکوان تونی ژانگ ، بیبی لی  و دانخیا شی، هر سه به ترتیب اساتید دانشگاه‌های النوی[17] آمریکا در حوزه مالی و کارآفرینی، دانشگاه کارنیجی ملون[18] آمریکا در حوزه تجزیه و تحلیل داده‌ها و دانشگاه تسینگوا[19] چین در حوزه اقتصاد و مالی دیجیتالی هستند.

 


[1] Qingquan Tony Zhang

[2] Beibei Li

[3] Danxia Xie

[4] Portfolio management

[5] Artificial intelligence

[6] Textual analysis

[7] Global Positioning System

[8] Internet of Things

[9] Machine learning

[10] Deep learning

[11] Python

[12] Smart Beta

[13] Artificial Intelligence of Things

[14] Environemntal, Social Responsibility, and Corporate Governance

[15] Data Analytics

[16] Sentiment Analysis

[17] University of Illinois

[18] Carnegie Mellon University

[19] Tsinghua University

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0