عنوان گروه خبري / مدیریت بیمه . بازاریابی و فروش بیمه .
  • ساعت : ۱۴:۵۳
  • تعداد بازدید : 19
قانون بیمه و ضمانت‌نامه‌های اعتبار صادرات
اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه

نگارنده: چنگ لین[1]

انتشارات: انتشارات راتلج (ویرایش اول، آگوست 2022)

زبان اثر: انگلیسی

تعداد صفحات: 290 صفحه

شابک: 9781032262932

کتاب حاضر با بررسی قانون بیمه اعتبار صادرات (ECI)[2] و ضمانت‌نامه‌های اعتبار صادارت (ECG)[3] به شرح ماهیت حقوقی این دو می‌پردازد و تلاش دارد تا آنها را بر اساس موارد ذیل مقایسه نماید: ویژگی‌های حقوقی مربوط به رویه عقد قرارداد، شرایط و ضوابط، وظیفه ارائه منصفانه، رویه رسیدگی به خسارات، اصل جانشینی[4] و بهبودی[5]. علاوه بر این، به کاوش در چرایی ارائه ضمانت‌نامه‌های اعتبار صادارت توسط برخی نمایندگی‌ها در کنار بیمه اعتبار صادرات می‌پردازد. اگرچه برای بانک‌ها، ضمانت‌نامه‌ها، محصولاتی مشتری‌پسندتر هستند تا  بیمه اعتبار صادرات.

این کتاب که دارای محتوایی نظری و بر پژوهش‌های تجربی عدیده‌ای بنا شده است، تحلیلی از اصول حقوقی قابل‌اجرا در ضمانت‌نامه‌ها و بیمه اعتبار صادرات که در مراجع حقوقی و قانون مدون انگلستان آمده است، ارائه می‌نماید. کتاب حاضر به مطالعه موارد گسترده‌ای از شرایط قراردادی ضمانت‌نامه‌ها و بیمه اعتبار صادرات پرداخته و چند کلوز الگو پیشنهاد کرده و اثرات قانون بیمه ۲۰۱۵ بر بیمه اعتبار صادرات را شرح می‌دهد.

کتاب حاضر، مرجعی مهم برای دانشجویان، دانشگاهیان و کارکنان در حوزه حقوق بازرگانی و بیمه است. به ویژه که این کتاب تلاش دارد تا دستورالعمل‌هایی ارائه کند که برای تمامی طرف‌های بالقوه که خواستار عقد قرارداد بیمه و ضمانت‌نامه اعتبار صادرات هستند از جمله نمایندگان اعتبار صادرات، بیمه‌گران اعتبار خصوصی[6]، کارگزاران، بانک‌ها، صادرکنندگان و خریداران تا از آن برای شناسایی صحیح و انتخاب پوشش مناسب بهره‌مند شوند.

این کتاب دارای هفت فصل است که عبارتند از: ۱. مقدمه؛ ۲. چگونه از ضمانت‌نامه و بیمه اعتبار صادرات در صنعت استفاده می‌شود؟؛ ۳. شرایط و ضوابط ضمانت‌نامه و بیمه اعتبار صادرات؛ ۴. وظیفه ارائه منصفانه تحت ضمانت‌نامه و بیمه اعتبار صادرات چیست؟؛ ۵. رویه مدیریت خسارات تحت ضمانت‌نامه و بیمه اعتبار صادرات؛ ۶. جانشینی و بهبود تحت ضمانت‌نامه و بیمه اعتبار صادرات؛ ۷. چرا نمایندگان اعتبار صادرات (ECA) علاوه بر بیمه اعتبار صادرات، ضمانت‌نامه نیز صادر می‌کنند؟

نگارندگان کتاب، دکتر چنگ لین، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه فوجیان نرمال[7] چین است. وی دکتری خود را از دانشکده کینگز لندن[8] دریافت نمود و جایزه برترین پایان‌نامه دکتری سال ۲۰۲۱ این دانشگاه را به خود اختصاص داد. وی چندین مجله حقوقی از جمله مجله Journal of Business Law و فصلنامه Lloyd’s Maritime and Commercial Law Quarterly را رهبری می‌کند.

 


[1] Cheng Lin

[2] Export credit insurance

[3] Export credit guarantee

[4] Subrogation

[5] Recovery

[6] Private credit

[7] Fujian Normal University

[8] King’s College London

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0