• ساعت : ۱۲:۵۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ 
  • تعداد بازدید : 13
پرفسور جی. اس. دیوان

Professor G. S. Diwan

Institute of Actuaries

معرفی

سابقه شغلی پرفسور جی. اس. دیوان، قریب به ۶ دهه در هند را شامل می‌شود که وی طی آن، به تدریس و توسعه حرفه بیم‌سنجی، خدمات دولتی و مشاوره، پرداخت. ایشان پس از کسب مدارج کارشناسی و کارشناسی ارشد ریاضیات طی سال‌های ۱۹۲۲ و ۱۹۲۴، به کالج فرگاسون[1] پیوست و به عنوان استاد ریاضیات تا سال ۱۹۲۶ به تدریس مشغول شد. همچنین، از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۷ در کالج الفینستون[2] به عنوان استاد ریاضیات به تدریس پرداخت. در سال ۱۹۳۷، به کالج سیدنهام[3] بمبئی ملحق شد و به آموزش علم بیم‌سنجی پرداخت و تا زمان بازنشستگی یعنی سال ۱۹۵۶، در همین کالج باقی ماند. پس از آن، وی به کار در دولت بمبئی به عنوان مشاور بیمه غیرعمر مشغول شد. مشاوره وی بیشتر در حوزه‌های ارزش‌گذاری دارایی‌های شرکت بیمه عمر[4]، ارزش‌گذاری بهره بیمه عمر، ارزش‌گذاری پاداش[5] و غیره بود. برجسته‌ترین سابقه وی، اولین استاد علم بیم‌سنجی در هند است. چراکه پیش از پیوستن ایشان به مؤسسه بیم‌سنجی لندن[6]، به عنوان عضو وابسته[7]، این دانش در هند هنوز ناشناخته بود. وی چهاردهمین فردی بود که در مؤسسه فوق، به عنوان عضو پیوسته[8] انتخاب شد. بسیاری از دانشجویان وی نیز بعدها، با همین عنوان در این مؤسسه عضو ماندند و برخی نیز به شرکت‌های بزرگ بیمه عمر هند پیوستند.

وی در سال ۱۹۶۲، به عنوان مدیر غیراجرائی در هیئت مدیره شرکت بیمه سپرده[9] مشغول به کار شد. طی کار در این عنوان شغلی، ایشان یک بررسی بسیار دقیق درباره تجربه گذشته ناکارآمدی‌های بانکی و خسارات وارده بر سپرده‌گذاران به انجام رساند. نتیجه این بررسی آن شد که ایشان گام‌هایی برای ایجاد سامانه هشدار زودهنگام[10] برای مشکلات توسعه بانک‌ها ایجاد کرد تا از خسارت به سپرده‌گذاران پیشگیری نماید. همچنین، بررسی وی، پایه علمی شد برای ارزیابی حق بیمه[11] که برای پوشش سپرده‌های بانکی استفاده می‌شد.

وی معتقد بود که دانش بیم‌سنجی را برای بسیاری از حوزه‌های دیگر غیر از بیمه عمر نیز می‌توان به کار بست. وی در انجمن تازه‌تأسیس بیم‌سنجی هند که در سال ۱۹۴۴ راه‌اندازی شد، نیز سهم بسزایی داشت.

برخی آثار علمی

- Differential Equations, by G. S. Diwan, D. S. Agashé; 1975

- Gratuity Valuations. By Diwan G. S. Professor. - Volume 115 Issue 3 - R. W. Scadden

اطلاعات تماس:

وبسایت:

https://www.insurancehalloffame.org/professor-g-s-diwan-simple

 


[1] Ferguson College

[2] Elphinstone College

[3] Sydenham College

[4] Life office valuation

[5] Gratuity valuation

[6] Institute of Actuaries

[7] Associateship

[8] Fellowship

[9] Deposit Insurance Corporation

[10] Early warning system

[11] Premium

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0