پنجشنبه, 6 ارديبهشت 1403
EN
صفحه اصلي
درباره ما
گزارش
رشتههای بیمه
بیمههای زندگی
بیمههای غیرزندگی
بیمه درمان
بیمه اتومبیل
بیمه حوادث
سایر
تکافل، مالی و اقتصاد اسلامی
بیمه اتکائی
مدیریت ریسک
نوآوری و فنآوری بیمه
تنظیمگری و نظارت بر بیمه
مدیریت بیمه
بازاریابی و فروش بیمه
آرشیو مجله
ارتباط با ما
صفحه اصلي
درباره ما
گزارش
رشتههای بیمه
بیمههای زندگی
بیمههای غیرزندگی
بیمه درمان
بیمه اتومبیل
بیمه حوادث
سایر
تکافل، مالی و اقتصاد اسلامی
بیمه اتکائی
مدیریت ریسک
نوآوری و فنآوری بیمه
تنظیمگری و نظارت بر بیمه
مدیریت بیمه
بازاریابی و فروش بیمه
آرشیو مجله
ارتباط با ما
عنوان گروه خبري /
مدیریت بیمه .
ساعت :
۱۴:۳۴
تاريخ :
۱۴۰۱/۰۹/۰۲
تعداد بازدید :
39
گزارش خسارات
گزارش خسارات ، به گزارشهای بیمهگران از تعداد خساراتی اطلاق میشود که فرد تحت بیمهنامه برای آنها پرونده تشکیل داده است.
گزارش خسارات
[1]
، به گزارشهای بیمهگران از تعداد خسارتهایی اطلاق میشود که فرد تحت بیمهنامه برای آنها پرونده تشکیل داده است.
گزارش خسارات چیست؟
گزارش خسارات بیمه به سوابق خسارات فرد یا یک کسب و کار اطلاق میشود. این گزارشها در پوشهای تحویل مشتری میشود و در صورت خرید پوشش جدید، وی باید آن را به بیمهگر نشان دهد.
مانند گزارش نمره اعتباری
[2]
که به بانکها اجازه میدهد تا تعیین کنند که آیا فرد متقاضی وام یا کارت اعتباری، فرد
معتبری برای دریافت آن هست، گزارش خسارات نیز به بیمهگران اجازه میدهد تا میزان خسارات فرد یا کسب و کار متقاضی پوشش را ارزیابی نماید. وقتی از یک بیمهگر درخواست گزارش خسارات میشود، وی باید موارد ذیل را لحاظ نماید:
·
نوع خساراتی که فرد در گذشته برای آنها پرونده تشکیل داده است؛
·
اثر مالی خسارات (هزینه تسویه
[3]
)؛
·
تناوب خسارات گذشته.
با ارزیابی این دادهها، بیمهگران میتوانند تعیین کنند که آیا فرد متقاضیِ پوشش، دارای ریسک مطلوب (و مشتری سودآور) بوده یا دارای ریسک بالا (و غیرسودآور) است. بسته به نتیجه، بیمهگران ممکن است حق بیمه را کمتر یا بیشتر تعیین کنند.
در کدام رشتههای بیمهای، تهیه گزارش خسارات توسط بیمهگر مرسوم است؟
شرکتهای بیمه، گزارش خسارات را برای بیشتر اشکال تجاری بیمه از جمله موارد ذیل تهیه و ارائه مینمایند:
·
بیمه مسئولیت عمومی
[4]
·
بیمهنامه صاحبان کسب و کار
[5]
·
بیمه اموال بازرگانی
[6]
·
بیمه خودروی تجاری
[7]
·
بیمه جبران خسارت کارگران
[8]
چرا باید فردی به گزارش خسارات نیاز داشته باشد؟
اگر فردی چندین کارمند در مشاغل پرریسک داشته باشد، ممکن است برای ارزیابی فرهنگ امنیت خود، گزارش خسارات نیاز داشته باشد. اما، به طور کلی، هر فرد برای خرید هر نوع بیمهنامه جدید نیاز به گزارش خسارات دارد. زمانی که از یک بیمهگر درخواست میشود مظنه بیمه
[9]
صادر کند، معمولاً به سه تا پنج سال تاریخچه سوابق خسارات برای بیمه و حق بیمه نیاز است.
اگر فرد یا کسب و کار متقاضی بیمه، دارای خسارات پایین باشند، به آنها تخفیف در حق بیمه تعلق میگیرد. این موضوع مانند رانندگان بادقت است که تخفیف رانندگی امن را دریافت میکنند.
گزارش خسارات دارای چه اطلاعاتی است؟
گزارش خسارات، اطلاعات ذیل را دارا میباشد:
·
نام بیمهگزار (فرد یا کسب و کار)؛
·
شماره بیمهنامه؛
·
تاریخهای هر خسارتی که به بیمهگر گزارش شده است؛
·
شرحی از علت وقوع هر خسارت؛
·
چه مبلغی برای تسویه خسارت پرداخت شده است؛
·
اگر خسارت همچنان تسویه نشده است، بیمهگر چه میزان ذخیره برای آن نگه داشته است.
چگونه میتوان گزارش خسارات دریافت نمود؟
با تماس با مدیر حسابداری نمایندگی و بیمهگر و درخواست گزارش خسارات، میتوان این موضوع را پیگیری نمود. باید تعداد سالهای خسارات و موعد نهایی دریافت اطلاعات درخواستی اعلام شود. بسته به بیمهگر، ممکن است گزارش طی یک روز یا چند روز کاری ارائه شود و زمان بیشتر از آن، نقض حقوق بیمهشده محسوب میشود.
[1]
Loss run
[2]
Credit score
[3]
Settlement
[4]
General liability insurance
[5]
Business owner
[6]
Commercial property insurance
[7]
Commercial auto insurance
[8]
Workers’ compensation insurance
[9]
Insurance quote
امتیاز
 : 
۰
 | 
مجموع
 : 
۰
برچسب ها
آدرس
: تهران، سعادت آباد، میــــدان شهید حسن تهرانـی مقدم سرو غربی بعد از مخابرات سلمان فارسی، پلاک 43
کد پستی
: 1998758513
فكس
:
22066065
تلفن
22084084
–
22083608
آدرس ايميل
:
info@irc.ac.ir
صاحب امتیاز
: پژوهشکده بیمه
مدیر مسئول
: در حال تغییر
شماره مجوز وزارت ارشاد
: 86138
6.1.7.0
V6.1.7.0