عنوان گروه خبري / بیمه حوادث . سایر . بازاریابی و فروش بیمه . مدیریت ریسک .
  • ساعت : ۱۵:۲۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 13
بیمه اموال شخصی فهرست‌شده
نگارنده:‌ Julia Kagan
ا خرید بیمه‌نامه اموال شخصی فهرست‌‌شده، مالکین می‌توانند از پوشش کامل تمامی اجناس گران‌بها مانند جواهرآلات، در صورت بروز خسارت، اطمینان حاصل نمایند.

بیمه اموال شخصی فهرست‌‌شده[1]، یک نوع بیمه‌نامه تکمیلی است که پوشش خود را ورای حفاظت استاندارد ارائه‌شده در بیمه مالکین منزل[2]، تعیین می‌کند. با خرید بیمه‌نامه اموال شخصی فهرست‌‌شده، مالکین می‌توانند از پوشش کامل تمامی اجناس گران‌بها مانند جواهرآلات، در صورت بروز خسارت، اطمینان حاصل نمایند.

نکات کلیدی

· بیمه اموال شخصی فهرست‌‌شده، یک بیمه اضافی است که می‌توان به بیمه مالکین منزل اضافه نمود.

· بیمه اموال شخصی فهرست‌‌شده، فرد را در برابر ریسک‌های بزرگ‌تر از بیمه مالکین منزل، پوشش می‌دهد.

· بیمه اموال شخصی فهرست‌‌شده، سقف پوشش را با اجناس گران‌بها افزایش می‌دهد مانند جواهرآلات، خز[3]، اشیاء هنری و عتیقه‌جات،‌ تمبر، مجموعه سکه‌ها یا دیگر اجناس کلکسیونی مشخص.

درک بیشتر بیمه اموال شخصی فهرست‌‌شده

بیمه اموال شخصی فهرست‌‌شده، فراتر از پوشش استاندارد بیمه مالکین منزل است. بیمه‌نامه‌های استاندارد، تمامی انواع اموال را پوشش نمی‌دهند و برای میزان ارزشی که شرکت برای زیان‌های خاص،‌ پرداخت خواهد نمود، سقف معین دارند.

نمونه‌ دارایی‌هایی که دارای پوشش معین برای بیمه‌نامه‌های استاندارد هستند شامل آثار هنری، عتیقه‌جات، جواهرآلات و سکه یا شمش طلا می‌شوند. بیمه‌گزارانی که علاقه‌مند هستند تا از این اجناس و دیگر دارایی‌های خود، حفاظت کنند، باید پوشش اضافی به همراه بیمه اموال شخصی فهرست‌‌شده، خریداری نمایند.

در یک بیمه‌نامه استاندارد مالکین منزل، پوشش به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

· منزل

· دیگر ساختارها مانند انبار، حصار و صندوق پست

· اموال شخصی

· عدم استفاده موقت از اموال[4]

· پوشش پزشکی و مسئول شخصی

اموال شخصی در بسیاری از بیمه‌نامه‌ها شامل پوشاک، کفش، مبلمان،  وسایل و دیگر اسباب منزل می‌‎شود. اما، برای هر یک از این وسایل، سقف ارزش پوشش وجود دارد. اموالی مانند وسایل الکترونیکی، اسلحه شکاری، اموال تجاری و کشتی، دارای سقف هستند. برخی از شرکت‌ها ممکن است، حتی برای اموال شخصی که در زمان خروج فرد از منزل، دچار آسیب می‌شوند، نیز پوشش ارائه کنند. اما ممکن است هزینه پوشش مالی آن، سقف داشته باشد. در برخی شرایط، اموالی که توسط دیگران تصاحب شده نیز ممکن است تحت یک بیمه‌نامه استاندارد، پوشش داده شود.

اموال شخصی فهرست‌‌شده به دارایی‌هایی اشاره دارد که توسط پوشش اموال شخصی، پوشش داده شده‌اند، اما به صورت خاص، براساس هر جنس، دسته‌بندی نشده‌اند. این اجناس، دارای سقف پوشش استاندارد هستند.

فرایند پوشش اموال شخصی فهرست‌‌شده

بیمه‌گزاران، یک نسخه کامل از بیمه‌نامه خود را که معمولاً ۲۰ صفحه دارد، دریافت می‌کنند. بیمه‌نامه، جزئیات مبالغ پوشش استاندارد کلیه اموال را داراست. به عنوان مثال، بیمه‌نامه تعیین کرده است که سقف حداکثر پوشش برای ساعت، سنگ‌های قیمتی و دیگر جواهرآلات، ۱۵۰۰ دلار است. افرادی که دارای کلکسیون هستند که ارزش آن، بیش از سقف حداکثر پوشش، است، باید پوشش بیمه اموال شخصی فهرست‌‌شده تکمیلی[5] خریداری کنند.

تعیین ارزش اموال بیمه‌شده، براساس بیمه‌گر، متفاوت است. بیشتر شرکت‌ها نیاز به رسید خرید[6] یا تعیین قیمت[7] اموال پیش از ارائه پوشش، دارند.

پوشش اموال شخصی فهرست‌‌شده، سه مزیت ويژه دارد که ورای مزایای بیمه‌نامه استاندارد است:

۱. هزینه جایگزینی اموال، پایه بیمه اموال شخصی فهرست‌‌شده است وکاهش ارزش[8] در این موارد لحاظ نمی‌شود. در مقابل، بیمه‌نامه سنتی مالکین منزل، اموال را بر اساس ارزش نقدی واقعی[9] محاسبه می‌کند و هزینه جایگزینی و میزان کاهش ارزش را نیز لحاظ می‌نماید.

۲. حفاظت به انواع بیشتر زیان‌ها غیر از بیمه‌نامه مالکین منزل تعلق می‌گیرد. برای مثال، پوشش سنتی ممکن است، زیان را از آتش‌سوزی و سرقت، پوشش دهد. بیمه اموال شخصی فهرست‌‌شده می‌تواند در برابر گم شدن یا آسیب به اموال بیمه‌شده، پوشش ارائه دهد.

۳. بیمه‌گزاران، برای اموال فهرست‌‌شده، فرانشیز پرداخت نمی‌کنند.


[1] Scheduled personal property

[2] Homeowner insurance

[3] Fur

[4] Loss of property use

[5] Supplemental scheduled property coverage

[6] Receipt

[7] Appraisal

[8] Depreciation

[9] Actual cash value

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0