عنوان گروه خبري / بیمه حوادث . گزارش .
  • ساعت : ۰۹:۴۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ 
  • تعداد بازدید : 90
افزایش تقاضا برای بیمه اتكائی اختیاری در جهان
نگارنده: Kassandra Jimenez-Sanchez
تقاضا برای بیمه اتکائی اختیاری در حال افزایش است، اما عرضه آن همچنان ایستا و پویایی بازار در حوزه‌های مختلف و بازارهای گوناگون، متفاوت است.

تقاضا برای بیمه اتکائی اختیاری[1] در حال افزایش است، اما عرضه آن همچنان ایستا و پویایی بازار در حوزه‌های مختلف و بازارهای گوناگون، متفاوت است.

گزارش پویایی بازار بیمه اتکائی[2] شرکت ای.او.ان[3] در نیمه سال میلادی جاری، علاوه بر مطلب بالا اشاره می‌کند که با بازنشانی بازار اموال و حوادث فاجعه‌بار در اول ژانویه سال جاری، بیمه‌گران به منظور ایجاد ظرفیت اضافی برای حوادث فاجعه‌بار، کاهش درمعرض‌قرارگیری خالص[4] و رفع کمبود در طرح‌ها و ایجاد سقف برای بخش غیرحوادث فاجعه‌بار به بیمه اتکائی اختیاری روی آوردند.

براساس این گزارش، درحالی‌که تقاضا برای بیمه اتکائی اختیاری در حال افزایش است، اما ظرفیت آن علارغم داشتن ثبات، بر اساس سوابق، محدودتر از بازار قراردادی[5] بزرگ‌تر است.

این گزارش می‌افزاید: «قیمت‌گذاری اتکائی اختیاری، با قیمت‌های بازار بیمه هم‌تراز شده است و بیمه‌گران اتکائی درپیِ بکارگیری از ظرفیت حوادث فاجعه‌بار که بازده جذاب‌تری برای آنها دارد، هستند. اما، بازارهای اتکائی اختیاری براساس منطقه جغرافیایی متفاوت هستند و ایالات متحده بیش از دیگر بازارها، در این زمینه دچار چالش است.»

با افزایش ظرفیت خالص نگهداری و پوشش جمعی حوادث فاجعه‌بار محدودتر، بیمه‌گران در ایالات متحده در پی استفاده از پوشش اختیاری برای ایجاد ظرفیت حوادث فاجعه‌بار بر اساس هر مورد ریسک هستند.

اما، توفان‌های نام‌دار آمریکا در صدر قرار دارند و نیاز به نرخ‌گذاری یا تغییرات ساختاری به منظور تکمیل بیمه‌نامه‌های فعلی طرح‌ها هستند. تقاضا برای ظرفیت اتکائی اختیاری برای زلزله در کالیفرنیا نیز با توجه به محدودیت‌ها در بازارهای عمده‌فروشی،‌ در حال افزایش است.

علاوه بر این، با محدودیت در پوشش‌های اتکائی قراردادی[6] و ظرفیت محدود، علاقه به راهکارهای اختیاری برای پوشش آتش‌سوزی جنگل‌ها، طوفان‌های تندری[7] و پیچند[8] نیز افزایش یافته است.

در فضای بازار حوادث ایالات متحده، تقاضا برای خرید پوشش اتکائی اختیاری به ثبات خود ادامه می‌دهد. تحلیل‌گران ای.او.ان در گزارش خود اشاره می‌کنند: «در بخش بیمه مسئولیت خودرو، ظرفیت در تمدیدهای میانه سال، در دسترس بود، اما بازارها با نگاهی وسیع‌تر در پیِ بکارگیری از محدودیت‌ها در کانال‌های سخت و ریسک‌های دشوارتر هستند.»

«ظرفیت رشته مسئولیت عمومی[9] و غرامت کارگران[10] به دلیل علاقمندی کمتر بازارها به پذیرش ریسک آنها، محدودتر بود. در مجموع، پیش‌بینی‌ قیمت‌های بیمه اتکائی همواره در راستای آنچه بازارها، آمادگی ارائه آن را داشته‌اند، بوده است.»

در نهایت، این گزارش نشان می‌دهد که عرضه پوشش اتکائی اختیاری در استرالیا و نیوزلند، تقاضای بازار در بیشتر حوزه‌ها را محقق می‌سازد، اما پوشش حوادث فاجعه‌بار طبیعی برای طرح‌های بزرگِ در معرض ریسک این نوع حوادث، بسیار مشکل‌ساز بوده است.

علاوه بر این، علارغم این‌که تقاضا برای بیمه اتکائی اختیاری در منطقه در حال افزایش است،‌ اما حساب‌های ثانویه[11] با نرخ بالا، قیمت‌های یکنواخت یا کاهنده‌ای براساس تاریخچه خسارات دارند. خطرات ثانویه[12] نیز درحال رصد بیشتر [بازار] هستند.


[1] Facultative reinsurance

[2] Reinsurance Market Dynamics

[3] AON

[4] Net exposure

[5] Treaty market

[6] Treaty cover

[7] Convective storm

[8] Tornado

[9] General liability

[10] Worker’s compensation

[11] Secondary account

[12] Secondary peril

منبع خبر
منبع: ری‌انشورنس، تاریخ انتشار: 21 تیر1402 (12 جولای 2023)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0