عنوان گروه خبري / نوآوری و فن‌آوری بیمه . بیمه اتومبیل .
  • ساعت : ۱۸:۰۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 27
پرداخت برخط خسارات در قزاقستان از سال ۲۰۲۴
نگارنده: Marina Magnaval
در قزاقستان، تسویه خسارات برخط برای کلیه انواع بیمه‌های اجباری در سال ۲۰۲۴، معرفی و اجرا می‌شود و استفاده از یک سازوکار ساده برای دریافت خسارات ثالث بیمه خودرو به جای روش سنتی، مرسوم می‌گردد.

در قزاقستان، تسویه خسارات برخط برای کلیه انواع بیمه‌های اجباری در سال ۲۰۲۴، معرفی و اجرا می‌شود و استفاده از یک سازوکار ساده برای دریافت خسارات ثالث بیمه خودرو[1] به جای روش سنتی، مرسوم می‌گردد.

این روش، رویه بیمه‌ها را ساده‌تر و شفاف‌تر می‌سازد. این مطلب توسط سازمان تنظیم‌مقررات و توسعه بازار مالی[2] قزاقستان گزارش شده است. همچنین، این سامانه جدید دریافت خسارات، تا حدزیادی ساده است و مدت زمان دریافت غرامت را به طور مطلوبی کاهش می‌دهد. پیش از این، پرداخت غرامت به صورت متوسط، ۹۲ روز به طور می‌انجامید، اما با سامانه پرداخت برخط خسارات، طی ۶ روز کاری، خسارات پرداخت می‌شود و ارزیابی زیان نیز طی ۳ روز صورت می‌پذیرد.

کابرد فناوری‌های دیجیتال، امکان بهینه‌سازی و خودکارسازی کلیه رویه‌های کسب و کار بیمه را دارد و درنهایت، پوشش جمعیتی برای دریافت خدمات بیمه در مناطق مختلف را افزایش می‌دهد و دسترسی و کیفیت خدمات بیمه را برای همگان ازجمله کسب و کارها،  فراهم می‌آورد. برهمین اساس، رویه‌های حقوقی نیز تاحد زیادی کاهش می‌یابد.

 


[1] Motor Third-Party Liability

[2] Agency for Regulation and Development of the Financial Market

منبع خبر
منبع: اکسپریم، تاریخ انتشار: 29 آبان ۱۴۰۲ (20 نوامبر 2023)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0