عنوان گروه خبري / بیمه حوادث . مدیریت ریسک .
  • ساعت : ۱۴:۲۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 29
پرداخت ۲۷۵ میلیون دلاریِ صندوق بیمه پارمتریك برای زلزله در مراكش
یک صندوق بیمه پارامتریک، ۲۷۵ میلیون دلار جبران به صندوق همبستگی مراکش دربرابر رویدادهای فاجعه‌بار (FSEC) ، بابت خسارات زلزله استان الحوض مراکش پرداخت نمود.

یک صندوق بیمه پارامتریک[1] که کارگزاری آن توسط شرکت اتکائی گالاگر ری[2] صورت پذیرفت، ۲۷۵ میلیون دلار جبران به صندوق همبستگی مراکش دربرابر رویدادهای فاجعه‌بار (FSEC)[3]، بابت خسارات زلزله 6.8 ریشتری استان الحوض مراکش پرداخت نمود.

این صندوق با این جبران خسارت و ظرفیت خود، توانست ۸۰ درصد از خسارات بیمه‌شده ناشی از حادثه مذکور را پرداخت نماید. مابقی خسارات توسط شرکت‌های بیمه مراکشی، پوشش داده شده است.

تخمین‌ها حاکی از آن است که زلزله ۶.۸ ریشتری استان الحوض که در ساعات اولیه بامداد روز ۹ سپتامبر ۲۰۲۳ رخ داد، منجر به ۵۰۰ میلیون دلار خسارت بیمه‌شده گردید. این حادثه، جمعاً ۷ میلیارد دلار هزینه اقتصادی در بر داشت.

در سال ۲۰۲۰، این صندوق، یک قرارداد بیمه پارامتریک با شرکت اتکائی گالاگر ری، با هدف پوشش زمین‌لرزه، منعقد نمود. تحت این قرارداد بیمه پارامتریک، بیش از ۲۰ بیمه‌گر اتکائی، در قالب یک گروه، پوشش عرضه نمودند.

شایان ذکر است، صندوق همبستگی مراکش دربرابر رویدادهای فاجعه‌بار (FSEC) در سال 2019 با هدف ارائه غرامت برای افراد بیمه‌نشده یا بیمه‌شده ناکافی دربرابر رویدادهای فاجعه‌بار، تشکیل شد. این صندوق زیان به اموال مسکونی و جراحات بدنی را پوشش می‌دهد. حوادث فاجعه‌بار تحت پوشش این صندوق شامل شورش‌، اغتشاشات مدنی، تروریسم، زمین‌لرزه، سیل و سونامی می‌شود.

 


[1] Parametric insurance pool

[2] Gallagher Re

[3] Solidarity Fund against Catastrophic Events

منبع خبر
منبع: میدل‌ایست‌انشورنس ریویو، تاریخ انتشار: 17 بهمن ۱۴۰۲ (۶ فوریه 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0