عنوان گروه خبري / بیمه اتومبیل . تنظیم‌گری و نظارت بر بیمه .
  • ساعت : ۰۹:۲۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ 
  • تعداد بازدید : 20
آزادسازی قیمت‌ها، در پیِ افزایش خسارات فنی در بخش بیمه اجباری خودرو تركیه
طی سال ۲۰۲۳، بیمه اجباری شخص ثالث خودرو (CMTPL) که با عنوان بیمه ترافیک در ترکیه شناخته شده است، ۱۳.۷ میلیارد لیر معادل ۴۲۴ میلیون دلار خسارت فنی، پس از تعدیل درآمد سرمایه‌گذاری، در پی داشت. خسارت مذکور در سال ۲۰۲۲، ۱۱.۷ میلیارد لیر گزارش شد.

طی سال ۲۰۲۳، بیمه اجباری شخص ثالث خودرو (CMTPL)[1] که با عنوان بیمه ترافیک[2] در ترکیه شناخته شده است، ۱۳.۷ میلیارد لیر معادل ۴۲۴ میلیون دلار خسارت فنی، پس از تعدیل درآمد سرمایه‌گذاری، در پی داشت. خسارت مذکور در سال ۲۰۲۲، ۱۱.۷ میلیارد لیر گزارش شد.

اوگور گولن[3]، رئیس انجمن بیمه ترکیه[4]، در این زمینه اظهار داشت، علاوه بر افزایش این خسارات نسبت به سال پیش‌تر، اگر درآمد سرمایه‌گذاری را کنار بگذاریم، هیچ کدام از بیمه‌گران خودرو از کسب و کار بیمه ترافیک خود، سودی کسب نکرده‌اند و در آن صورت، خسارت فنی، ۳۳ میلیارد لیر خواهد بود.

همچنین، وی در ادامه اعلام کرد، تعداد پرونده‌های دارای اختلاف که برای حل و فصل تنظیم شد، طی سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۲۹۴ هزار، ۵۰۱ هزار و ۵۷۱ هزار مورد گزارش شد.

رئیس انجمن بیمه ترکیه معتقد است، راهکار این مشکلات، آزادسازی قیمت‌گذاری در بخش ترافیک است.

وی افزود: « فکر می‌کنم که در سال جاری، در این زمینه، پیشرفت‌هایی حاصل شود.»

بیمه بدنه خودرو[5] که با عنوان بیمه خودرو[6] در ترکیه شناخته شده است، نیز با توجه به افزایش قیمت وسایل نقلیه در سال ۲۰۲۳، توجه‌ها را به خود جلب نمود.

آقای گولان، در این زمینه، اضافه کرد: «افزایش قیمت وسایل نقلیه در بخش بیمه خودرو [بدنه]، به افزایش در غرامت‌های پرداختی منجر شد. بر این اساس، سود فنی[7] با احتساب سود سرمایه‌گذاری، به ۲۹.۷ میلیارد لیر در سال ۲۰۲۳ رسید. با حذف درآمد سرمایه‌گذاری، سود فنی، تقریباً ۷.۹ میلیارد لیر گزارش شد.»

 


[1] Compulsory motor third-party liability

[2] Traffic insurance

[3] Ugur Gulen

[4] Insurance Association of Türkiye

[5] Comprehensive motor insurance

[6] Automobile insurance

[7] Technical profit

منبع خبر
منبع: میدل‌ایست انشورنس ریویو، تاریخ انتشار: 14 فروردین 140۳ (2 آوریل 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0