عنوان گروه خبري / تکافل، مالی و اقتصاد اسلامی .
  • ساعت : ۱۰:۵۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 20
قانون جدید مالی و بانك‌ها، پیشران رشد فزاینده تكافل در الجزایر
تکافل، حوزه‌ای نوظهور در بیمه، جایگاه ویژه‌ای در الجزایر پیدا کرده است و انتظار می‌رود که سهم خود را در بازار بیمه، افزایش دهد. این رشد بیشتر به واسطه افزایش فزاینده تقاضا، پس از ارائه قانون مالی ۲۰۲۴ در الجزایر، شدت گرفته است.

برپایه خبرگزاری ای.پی.اس[1]، حرفه‌ای‌های بخش، نسبت به افزایش سهم بازار بیمه شریعت[2] از یک درصد کنونی به پنج درصد در میان‌مدت، امیدوار هستند و بیشتر تمرکز نیز بر خدمات برخط تکافل است.

در سال‌های اخیر، بیمه شریعت که شامل بیمه عمومی و بیمه خانواده است، رشد قابل‌توجهی به ثبت رسانده است. این رشد، بیشتر مدیون تأسیس دو شرکت تخصصی با نام‌های تکافل الجزایر[3] و تکافل خانواده الجزایر المتحده[4] بوده است. غیر از این دو شرکت، پیش‌تر، شرکت‌های سلامه[5] و بیمه عمومی مدیترانه (GAM)[6] نیز محصولات تکافل ارائه می‌داده‌اند. شرکت سلامه در سال ۲۰۲۱ و پیش از ارائه قانون مالی ۲۰۲۴، آغاز به عرضه خدمات تکافل نمود و شرکت بیمه عمومی مدیترانه نیز اولین پنجره تکافل را در الجزایر در سال ۲۰۲۲، راه‌اندازی نمود.

برپایه خبرگزاری ای.پی.اس، مدیر عامل شرکت تکافل خانواده الجزایر المتحده، چکیب کاظمی الحسنی[7] در اظهارنظر خود اعلام کرد که اقدامات مالیاتی مربوط به تکافل که در قانون مالی ۲۰۲۴ آمده است به این بخش از صنعت، اجازه رشد داده است و بنابراین، این شرکت، از مشوق‌های مالی و مدیریت در فاز ابتدایی خود، بهره می‌برد.

آقای الحسنی در ادامه افزود: تاکنون، توسعه تکافل برپایه تلاش‌های آموزشی و روابط عمومی شرکت‌های بیمه و کاری که بانک‌ها با هدف تشویق به خرید محصولات تکافل نموده‌اند، بوده است.

رشته خودرو، تکافل را به پیش می‌راند

مدیر عامل شرکت تکافل الجزایر، ماهفود زیان بوزیان[8] اظهار داشت: چشم‌انداز تکافل در الجزایر، به واسطه پویایی که در مالی اسلامی تجربه می‌شود و رشد صنعت خودرو در کشور، امیدوارکننده است.

وی افزود: «تأمین مالی خرید وسیله نقلیه بر اساس اصول اسلامی، باید همگام با تکافل خودرو[9] باشد.»

آقای بوزیان اظهار داشت: شرکت تکافل الجزایر در ماه می ۲۰۲۲، از وزارت مالی، گواهی تأییدیه دریافت نمود تا محصولات گوناگونی همچون بیمه منزل، بیمه اموال، بیمه مشاغل حرفه‌ای، بیمه کشاورزی، بیمه حمل و نقل و بیمه صنعتی، به فروش برساند. بیمه خودرو، تقریباً نیمی از گردش مالی شرکت را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد که شرکت متبوع وی، آماده راه‌اندازی یک بن‌سازه برخط[10] است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا درباره محصولات بیمه مختلف عرضه‌شده توسط شرکت تکافل الجزایر، پرسش نمایند و اشتراک بیمه‌نامه‌های تکافل، دریافت کنند.


[1] Algeria Press Service (APS)

[2] Sharia insurance

[3] El-Djazair Takaful

[4] El-Djazair El-Moutahida Family Takaful

[5] Salama Assurances

[6] Société Générale Assurance Méditerranéenne

[7] Chakib Kacimi El-Hassani

[8] Mahfoud Ziane Bouziane

[9] Motor takaful

[10] Online platform

منبع خبر
منبع: میدل‌ایست انشورنس ریویو، تاریخ انتشار: 20 فروردین 140۳ (8 آوریل 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0