عنوان گروه خبري / مدیریت بیمه .
  • ساعت : ۱۵:۴۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ 
  • تعداد بازدید : 21
افزایش سرمایه‌گذاری در سامانه‌های رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها
نگارنده: Venkat Viswanath و Max Zhu
امروزه، سامانه‌های رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها (PAS) که برخی از آنها مبتنی بر فناوری ابری هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیمه‌گران اموال و حوادث و عمر را قادر می‌سازند تا بیمه‌نامه‌ها را در کل چرخه حیات‌ خود، مدیریت کنند.

امروزه، سامانه‌های رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها (PAS)[1] که برخی از آنها مبتنی بر فناوری ابری[2] هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیمه‌گران اموال و حوادث و عمر را قادر می‌سازند تا بیمه‌نامه‌ها را در کل چرخه حیات‌ خود، مدیریت کنند. همچنین، این سامانه‌ها، تبدیل به بنیان راهبردهای دیجیتال بیمه‌گران نیز شده است. این نوع از بن‌سازه‌ها[3]، نعمتی برای بیمه‌گرانی است که درپی راه‌هایی برای بهبود ارتباط با مشتری هستند و درصدد توسعه اثربخش محصولات خود می‌باشند. اما بسیاری از بیمه‌گران، از تمام توان بالقوه این سامانه‌ها، بهره‌برداری نمی‌کنند.

بیمه‌گران می‌دانند که نیاز به سازگاری رویه‌های دیجیتال خود به منظور ماندن در رقابت هستند و این‌‌که فناوری ابری، این تحول را سرعت می‌بخشد. هم‌اکنون، ما شاهد آن هستیم که بسیاری از بیمه‌گران از بن‌سازه‌های رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها‌، برای برداشتن اولین گام‌ به منظور داشتن عملیات‌های دیجیتالی مؤثرتر، بهره‌برداری می‌نمایند. اما، درحالی‌که این بهره‌برداری، چالش‌های خاص خود را به همراه دارد، اما چالش واقعی، در کسب ارزش در بلندمدت و افزایش قابلیت‌های این بن‌سازه‌ها به منظور دستیابی به اهداف تجاری بزرگ‌تر، نهفته است.

مزایای بن‌سازه رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها

اغلب، بیمه‌گران از بن‌سازه‌های رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها با هدف نوین‌سازی رویه‌های خود بهره‌برداری می‌کنند تا بتوانند سبک‌تر در بازار کار کنند. اما، بسیاری از بیمه‌گران فاقد طرح توزیع[4] مستمر هستند. بنابراین، آنها نمی‌توانند از مزایای بن‌سازه جدید کمال استفاده را ببرند و مطمئن باشند که از مزایایی همچون انعطاف در محصول و ویژگی‌ آن، شخصی‌سازی[5] تجربه مشتری، انعطاف در نرخ‌گذاری و قیمت‌گذاری و تحقق الزامات مقرراتی، بهره کافی برده‌اند.

سنجش اثر بهره‌برداری از سامانه‌های رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها

به منظور کسب موفقیت در بهره‌برداری از سامانه رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها، ضروری است بیمه‌گران، روش‌هایی برای سنجش اثر این بن‌سازه‌ها بر کسب و کار خود تعیین نمایند. با توجه به روندهای تورمی فعلی، بیمه‌گران باید سرعتی که با آن می‌توانند با استفاده از سامانه رسیدگی به بیمه‌نامه، تغییرات نرخ‌ها و قیمت‌ها را اعمال نمایند، مشخص کنند. همچنین این سنجه قادر است، نشان دهد، با چه سرعتی آنها می‌توانند محصولات جدید با ویژگی‌های جدید به مشتریان خود عرضه کنند. با عنایت به این‌که اداره‌های نظارت بیمه معمولاً به پرونده‌های بیمه اعتراض دارند، توان اعمال سریع تغییرات در محصولات بیمه، سنجش حیاتی برای موفقیت خواهد بود. همچنین، بیمه‌گران باید یک حلقه بررسی[6] مستمر برای ارزیابی عملکرد بن‌سازه، طی زمان تهیه کنند. این کار به آنها کمک خواهد کرد تا حوزه‌هایی که بن‌سازه را می‌توان بهبود بخشید، شناسایی نمود و به موقع، تغییرات ضروری را روی آن اعمال کرد. سنجش اثربخش باید، بنیانِ بهبود باشد. هنگامی‌که به نتایج بهره‌برداری از سامانه رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها، نگاه می‌کنیم، کلید اصلی، مرور مستمر کارایی این راهکار و یافتن فرصت‌هایی برای بهبود از درون داده‌های عملکرد است. یک نتیجه مهم که بیمه‌گران باید به آن توجه داشته باشند، آن است که آیا آنها توانسته‌اند، به مشتریان خود از طریق این سامانه، نوآوری عرضه کنند. آیا راهکار سامانه رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها، کسب و کار آنها را قادر ساخته است تا به صورتی اثربخش، نیازهای بازار را پیش‌بینی نمایند؟ آيا محصولات جدید،‌ آزمایش شده‌اند و به صورت مستمر و منظم، عرضه شده‌اند؟

دقت در داده‌ها،‌ حیاتی است

بن‌سازه‌ه رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها باید به بیمه‌گران کمک کند تا توان این نوع نوآوری برای تولید بازده سرمایه را بسنجند و آنها را قادر سازد تا سریع‌تر، محصولات را عرضه، ارزیابی و مجدداً وارد بازار کنند. بدین منظور، بیمه‌گران باید مطمئن باشند که داده‌هایی که از بن‌سازه رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها خارج میشوند، دقیق هستند و این‌که مشکلات دقت در داده‌ها، بر سامانه‌های خسارات یا پرداخت‌ها، اثر منفی نمی‌گذارند. همچنین، آنها باید این مسئله را لحاظ کنند که آیا از داده‌ها کمال بهره‌برداری را می‌برند یا خیر. به صورت ایده‌آل، بیمه‌گران قادر خواهند بود تا داده‌ها را استخراج نمایند و از هوش مصنوعی و علم داده به منظور انجام تجزیه و تحلیل و تولید بینش استفاده کنند. سپس، این بینش‌ها، خوراک بن‌سازه رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها خواهد بود تا کاربران بتوانند در تصمیم‌گیری مبتنی بر داده[7]، مشارکت داشته باشند. به عنوان مثال، نرخ‌ها باید هم‌گام با تغییر نرخی که با سرعت قیمت‌گذاری، هم‌سو است، به سرعت، بروزرسانی شوند و گروه‌های بیم‌سنجی نیز بازخورد ارائه دهند.

بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری با بررسی سلامت در دوره پسابهره‌برداری

انجام بررسی منظم سلامت محصول سامانه رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها و خطوط کسب و کار مرتبط با آن، به بیمه‌گران کمک می‌کند تا از این‌که هم‌سو با اهداف اولیه بهره‌برداری از آن، حرکت می‌کنند، مطمئن شوند. این بررسی‌ سلامت باید بر اهداف جدید آتی، اثر بگذارد.

علاوه بر این، بررسی سلامت باید هزینه‌های عملیاتی نمایندگان خدمات مشتریان و ارزیابان ریسک را لحاظ نماید. بن‌سازه رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها باید فرصت‌هایی برای رشد فراهم آورد و درعین‌حال، هزینه‌ها را کاهش دهد و کارایی را بهبود بخشد. بیمه‌گران می‌توانند از طریق محک‌زنی[8]، بهره‌وری گروه را پیش از معرفی راهکار به بازار،‌ بسنجند و کارایی فعلی را با پیش‌بینی‌هایی که در ابتدای بهره‌داری داشتند، مقایسه کنند. در نهایت، بیمه‌گران می‌توانند با دورنمایی، به این راهکار نظاره کنند و بررسی نمایند که آیا گروه توانسته است، محصولاتی درآمدساز تولید کنند. آنها باید ببیند که آیا گروه تولید محصول، از داده‌ها استفاده کرده است. اگر استفاده نموده‌اند، آیا داده‌های غنی[9] آماده و در دسترس هستند یا داده‌ها همچنان در سامانه‌های قدیمی و مجزا، حبس شده‌اند. گروه‌های تولید محصول باید از داده‌ها به منظور اثرگذاری بر راهکارهای تولید محصول خود استفاده نمایند. همچنین، راهکار سامانه رسیدگی به بیمه‌نامه‌ها باید دیدی کل‌نگرانه به داده‌های مشتریان در کل سازمان ارائه نماید. اگر بیمه‌گران دریابند که بهینه‌سازی داده‌ها همچنان یک مسئله است، باید به بهره‌برداری از رویه‌های مبتنی بر داده خود، اولویتی مجدد بخشند و بسنجند که آيا بن‌سازه به خودی خود، موانعی برای دستیابی به داده‌ها ایجاد می‌کند یا خیر.

 


[1] Policy Administration System

[2] Cloud

[3] Platform

[4] Delivery plan

[5] Experience personalization

[6] Review loop

[7] Data-driven decision-making

[8] Benchmarking

[9] Rich data

منبع خبر
منبع: اکسنچور، تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ (20 فوریه 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0