عنوان گروه خبري / بیمه حوادث . تنظیم‌گری و نظارت بر بیمه . نوآوری و فن‌آوری بیمه .
  • ساعت : ۱۱:۱۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 6
اكورد: انجمن استانداردگذار بیمه
انجمن تحقیق و توسعه عملیات‌های متقابل (ACORD) یا همان اکورد، یک نهاد استانداردگذار برای صنعت بیمه است.

انجمن تحقیق و توسعه عملیات‌های متقابل (ACORD)[1] یا همان اکورد، یک نهاد استانداردگذار برای صنعت بیمه است. این انجمن، آرشیوی از فرم‌های استانداردشده را منتشر و نگهداری می‌نماید. اکورد، یک کتابخانه جامع از استانداردهای داده الکترونیکی[2] با بیش از ۱۲۰۰ نوع تراکنش استانداردشده به منظور حمایت از تبادلات داده بیمه‌ای بین شرکای تجاری، دارد.

بیش از 36 هزار سازمان از 100 کشور جهان با اکورد مشارکت دارند که شامل شرکت‌های بیمه و اتکائی، نمایندگان و کارگزاران، ارائه‌کنندگان نرم‌افزار، سازمان‌های خدمات مالی و انجمن‌های‌ صنعتی می‌شود.

تاریخچه

اکورد به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی، در سال ۱۹۷۰ میلادی توسط بیمه‌گران و نمایندگان بیمه با هدف بهبود کارایی بازار بیمه اموال و حوادث ایالات متحده، تشکیل شد. در ابتدا، این انجمن، عنوان تحقیق و توسعه عملیات‌های شرکتی و نمایندگان (ACORD)[3] را داشت و هدف اولیه آن، استاندارسازی فرم‌های انحصاری بود که توسط بیمه‌گران در فروش بیمه و پرداخت خسارت استفاده می‌شد. در دهه ۱۹۷۰، اکورد به تنظیم استانداردهای الکترونیکی باهدف تکمیل استانداردهای فرم‌های خود،‌ همت گماشت. سپس، فرم‌ها و استانداردهای داده‌های الکترونیک خود را ورای بیمه اموال و حوادث  برد و بازارهای بیمه عمر، مستمری، تضمین[4] و بیمه اتکائی را نیز تحت پوشش قرار داد. در سال ۲۰۲۱، شرکت تابع اکورد با عنوان گروه راهکارهای اکورد[5]، جایزه نوآور بیمه[6] را از سازمان خبری پراپرتی‌کژلتی۳۶۰ [7] به واسطه عرضه راهکار دیجیتال ادپت (ADEPT)[8] یا همان مترجم و بن‌سازه تبادل داده اکورد، دریافت نمود. این جایزه به فناوری‌های جدیدی اهدا می‌شود که تلاش دارند تا تبادل داده را سریع‌تر و دقیق‌تر در صنعت بیمه به انجام برسانند.

فعالیت‌های فعلی

امروزه، بسیاری از فرم‌ها و استانداردهای داده‌های الکترونیک که توسط صنعت بیمه و دیگر صنایع مرتبط، در آمریکا و دیگر کشورهای جهان، استفاده می‌شود، توسط اکورد تدوین شده‌اند. بیش از ۸۵۰ نوع از این فرم‌ها، موجود است و بازار بیمه لویدز لندن[9] از استانداردهای اکورد برای تبادل اطلاعات با مشتریان و شرکای خود استفاده می‌نماید. بخش ثبت‌ داده‌های اصلی لویدز[10]، برپایه استانداردهای اکورد طراحی شده است.

در سال ۲۰۱۸، اکورد با همکاری شرکت دیتاپرو[11]، به تولید یک نرم‌افزار جدید پرداخت که اجرای استانداردهای داده‌های بیمه را تسهیل می‌نمود. این طرح با هدف بهبود ادغام داده‌ها بین سامانه‌های سنتی داده‌ها و سامانه‌های پردازش خودکار داده‌ها اجرا گردید.

همچنین، اکورد، درباره استانداردهای داده‌های دیجیتال به شرکت‌های آی.بی.ام[12]، آی.اس.ان[13] و مارش[14]، تخصص ارائه داد تا بتوانند فراینده اثبات بیمه را با کمک فناوری زنجیره بلوکی، تسهیل نمایند. این شراکت، تلاشی برای حذف گواهی‌های کاغذی بیمه و کاهش صرف زمان و نیرو بود که هم‌اکنون اکثر بازارهای بیمه جهان را فراگرفته است. یک طرح آزمایشی برای این بن‌سازه جدید با نام اینشوروِیو[15] در بهار ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد که از زنجیره بلوکی برای ایجاد یک دفتر کل توزیع‌شده[16] برای داده‌های بیمه استفاده می‌کرد. این بن‌سازه،‌ ثبت اطلاعات کشتیرانی برای تراکنش‌های دریایی را خودکار نمود.

همچنین، اکورد با مرکز مطالعات عملیات‌های بیمه[17] درباره چندین طرح از جمله تنظیم استانداردهای داده‌های اکس.ام.ال آمریکای شمالی[18] و ایجاد استاندارد داده‌های دوراداده‌ورزی (تله‌ماتیک)[19]، همکاری نمود.

دفتر اصلی اکورد در نیویورک و یک دفتر نیز در لندن دارد.


[1] Association for Cooperative Operations Research and Development

[2] Electronic data

[3] Agent Company Operations Research and Development

[4] Surety

[5] ACORD Solutions Group

[6] Insurance Innovator Award

[7] PropertyCasualty360

[8] ACORD Data Exchange Platform & Translator

[9] Lloyd's of London

[10] Lloyd's Core Data Record

[11] DataPro

[12] IBM

[13] ISN

[14] Marsh

[15] Insurwave

[16] Distributed ledger

[17] Centre for Study of Insurance Operations

[18] development of North American XML data standards

[19] Telematics data

منبع خبر
منبع: اکورد، تاریخ استخراج: ۳ اردیبهشت 140۳ (۲۲ آوریل 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0