عنوان گروه خبري / نوآوری و فن‌آوری بیمه . مدیریت بیمه . بیمه‌های زندگی .
  • ساعت : ۰۸:۱۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ 
  • تعداد بازدید : 12
آكسیس: سامانه مدل‌سازی بیم‌سنجی
سامانه بیم‌سنجی آکسیس در ابتدا و در سال ۱۹۸۹ توسط شرکت خدمات مشاوره گیلیلند گولد یانگ (GGY) مستقر در تورانتو کانادا، راه‌اندازی شد. سپس این سامانه در سال ۲۰۱۶، توسط بخش تجزیه و تحلیل شرکت رتبه‌بندی مودیز خریداری شد.

مقدمه

آکسیس[1]، یک سامانه مدل‌سازی بیم‌سنجی است که در تهیه اطلاعات مالی، انعطاف‌پذیری و اعتبار ارائه می‌نماید. این سامانه که توسط شرکت رتبه‌بندی مودیز[2]، عرضه شده است،‌ به صورت پویا، قابل نگهداری است و متعهد به الزامات تنظیم‌مقرراتی و تجاری و بروزرسانی آنها، به صورت منظم است. این سامانه به صورت فعال، پاسخ‌گویی سریع را ممکن می‌سازد و به ارائه خدمات حمایتی محلی، باکیفیت بالا کمک می‌نماید. آکسیس به عنوان یک بن‌سازه امن، شفاف و باعملکرد بالا که از ارزش‌گذاری منسجم در کل وظایف شغلی چندگانه و گروه‌های کاری، حمایت می‌نماید، فضای بنگاهی کنترل‌شده‌ای را امکان‌پذیر می‌سازد.

همچنین، سامانه بیم‌سنجی تجزیه و تحلیل مودیز، یک راهکار مدل‌سازی قوی است که توسط بیمه‌گران، بیمه‌گران اتکائی و مشاوران برای تحلیل بیم‌سنجی در بخش بیمه عمر و مستمری[3]، مورد استفاده قرار می‌گیرد. سامانه بیم‌سنجی آکسیس بر عملکرد، سادگی در اجرا، انعطاف، استواری، قابلیت‌توسعه و شفافیت با قیمت کاربری پایین‌، تأکید دارد. این سامانه، انعطاف را برای بهره‌گیری از توان محاسباتی در سطح وسیع و از طریق بن‌سازه‌ی تحویل پیشرفته مبتنی بر ابر[4] یا نرم‌افزار نصبی، ارائه می‌نماید. آکسیس یک سامانه بیم‌سنجی است که به وظایف شغلی گوناگونی همچون ذخیره‌سازی، مدیریت دارایی و بدهی (ALM)[5]، قیمت‌گذاری، مدل‌سازی مالی، محاسبات سرمایه، تأمین مالی ریسک[6] و چارچوب‌های مالی، رسیدگی می‌نماید.

تاریخچه

سامانه بیم‌سنجی آکسیس در ابتدا و در سال ۱۹۸۹ توسط شرکت خدمات مشاوره گیلیلند گولد یانگ (GGY)[7] مستقر در تورانتو کانادا، راه‌اندازی شد. سپس این سامانه در سال ۲۰۱۶، توسط بخش تجزیه و تحلیل شرکت رتبه‌بندی مودیز خریداری شد.

فیل گولد[8] پیش از سال ۱۹۸۹، یک محصول نرم‌افزار مبتنی بر تراشه ریز[9] را هنگامی که در یک شرکت بیمه اتکائی در تورانتو کار می‌کرد، تولید نمود. فیل به همراه دیو گیلیلند[10] و بیل یانگ[11] شرکت خدمات مشاوره گیلیلند گولد یانگ را راه‌اندازی کردند و به توسعه این سامانه و بازاریابی آن در سطح صنعت بیمه عمر پرداختند.

در ابتدا، این سامانه، تنها ابزاری برای قیمت‌گذاری و توسعه محصول بود و بیشتر توسط بیمه‌گران و بخش اتکائی کوچک برای کسب و کار سنتی بیمه به کار گرفته می‌شد. اما، بعدها با افزودن ماژول‌های بیشتر برای محصولات مستمری، بیمه عمر جامع و بیمه ازکارافتادگی و مدل‌سازی سرمایه‌گذاری مجدد و دارایی‌های واقعی و نیز ادغام قابلیت‌های مدل‌سازی سریالی[12] قدرتمند، این سامانه توانست به یک راهکار بیم‌سنجی جامع با امکان کاربرد در کل وظایف بیم‌سنجی در هر شرکتی، با هر اندازه‌ای، تبدیل شود.

بکارگیری از توان محاسباتی برای تحلیل بیم‌سنجی و مالی

· پیش‌بینی جریان نقدی ماهانه از شروع تعهدات و دارایی‌های سرمایه‌گذاری‌شده تا ۱۰۰ سال.

· تولید نتایج ارزشیابی[13] جاری از طریق فایل‌های داده‌های سریالی[14] برای ذخایر بیم‌سنجی و گزارش‌گری مالی، براساس چندین پایه گوناگون، به صورت همزمان.

· ارزش‌گذاری بلوک‌های تجاری[15] با استفاده از پیش‌بینی‌های قطعی[16] یا تصادفی[17] درباره سودآوری و تغییرات در مازاد؛ ارزشیابی اثر بیمه اتکائی یا تغییر در حق بیمه و دیگر ارزش‌های طرح[18].

· بهره‌مندی از ماژول‌های کاملاً ادغام‌شده برای محصولات بیمه و مستمری، دارایی‌های غیرملموس[19] و راهبردهای سرمایه‌گذاری مجدد[20].

· همکاری مؤثر در فضای مدل‌سازی بنگاه با بهره‌گیری از ابزارهای درونی به منظور کمک به مدل‌سازی حاکمیت[21]، کنترل و نظارت‌پذیری[22].

· اتصال به تولیدکننده سناریو[23] مودیز، قابلیتی پیشرو در بازار.

· ادغام با راهکار ریسک‌اینتگرتی[24] برای اعمال استانداردهای بین‌المللی گزارش‌گری مالی 17 (IFRS 17)[25] برای یک راهکار سرتاسری و تمام خودکار برای این نوع استانداردها.

· بهره‌مندی از حمایت جامع مشتریان به عنوان بخشی از صدور پروانه استاندارد محصول.

مدل‌سازی پیشرفته برای کاربردهای تجاری چندگانه

· به اشتراک‌گذاری نرم‌افزار و مدل‌ها در کل سازمان به منظور اجرای طیف وسیعی از کارکردهای بیم‌سنجی با استفاده از داده‌های عمومی پذیرش ریسک[26] و کسب و کار.

· اجرای سریع بیمه‌نامه از طریق پیش‌بینی شرایط آن.

· مدل‌سازی مستمر بدهی‌ها و دارایی‌ها از جمله مدل‌سازی پیشرفته تصادفی[27].

· تولید پیش‌بینی‌های جامع مالی و ارائه گزارش‌های سفارشی برپایه تجارت جاری و سطوح مشخص فروش در رشته تجاری جدید.

· طراحی محصولات و راهکارهای جدید برای بیمه عمر، بیمه ازکارافتادگی، بیماری صعب‌العلاج، محصولات پس‌انداز و مستمری‌ها که به سرعت قابلیت سازگاری با سودآوری هدف یا دیگر سنجه‌های عملکرد را دارند.

· اتصال به چندین منبع داده با واسط‌های ادغام‌شده و خودکارسازی اجرای الگوهای شرکتی سرتاسری بزرگ با کارآیی بهینه و زمان اجرای کامل.

· دسترسی به فهرست وسیعی از کارکرد مدل‌سازی بیم‌سنجی پیشرفته مودیز.


[1] AXIS

[2] Moody’s

[3] Annuity

[4] Advanced cloud-based delivery platform

[5] Asset and liability management

[6] Hedging

[7] Gilliland Gold Young Consulting Inc.

[8] Phil Gold

[9] Microcomputer

[10] Dave Gilliland

[11] Bill Young

[12] Seriatim

[13] Valuation

[14] Seriatim data

[15] Business block

[16] Deterministic

[17] Stochastic projection

[18] Plan value

[19] In-force asset

[20] Reinvestment

[21] Governance

[22] Auditability

[23] Scenario Generator

[24] RiskIntegrity

[25] International Financial Reporting Standards

[26] Assumption

[27] Advanced stochastic modeling

منبع خبر
منبع: مودیز، تاریخ استخراج: 11 اردیبهشت 140۳ (30 آوریل 2024)
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0