عنوان گروه خبري / بیمه درمان .
  • ساعت : ۰۸:۲۵
  • تعداد بازدید : 37
اقتصاد بیمه سلامت و خدمات درمان دولتی و خصوصی در هند
اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه

نگارنده: بریجش پروهیت[1]

انتشارات: راتلج، ویرایش دوم (۱ دسامبر، 2023)

زبان اثر: انگلیسی

تعداد صفحات: 218 صفحه

شابک: 1032510279 978

کتاب حاضر به صورت انتقادی، نظام‌های خدمات درمانی دولتی و خصوصی هند را مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب با تحلیل شرایط بیمه سلامت در هند، این معضل را مورد مطالعه قرار می‌دهد که خدمات درمانی دولتی، ناکافی است و امکانات خدمات درمان خصوصی نیز بصرفه نیستند. این مجلد به کاوش در طرح‌های بیمه سلامت دولت و از نیاز به پوشش بیمه سلامت همگانی حمایت می‌نماید. همچنین، مخارج سلامت سرانه هند را با جزئیات ارائه کرده و پیشنهاداتی برای سیاست‌گذاری نسبت به چگونگی بهبود نظام‌های خدمات درمان و پوشش بیمه در این کشور عرضه می‌کند. علاوه بر این، کتاب به کاوش در مشخصه‌های مالی بیمه‌گران سلامت و شرکت‌های سلامت خصوصی مستقل می‌پردازد و نیز اثرات منفی همه‌گیری کوید-۱۹ بر خدمات درمان هند، را مورد بحث قرار می‌دهد.

به عنوان شرحی خردمندانه از خدمات درمانی در هند، کتاب حاضر برای پژوهش‌گران و دانشگاهیانی که در حوزه بیمه، رسیدگی و مدیریت خدمات درمانی، سیاست و عمل در بخش سلامت دولتی، مددکاری سلامت و اجتماعی، علوم اجتماعی پزشکی[2] و علوم اجتماعی و سیاست اجتماعی مفید است. همچنین، این کتاب برای اندیشکده‌ها و سیاست‌گذاران ارزشمند خواهد بود.

کتاب دارای ۸ فصل به شرح ذیل می‌باشد: ۱. مقدمه؛ ۲. بکارگیری امکانات سلامت در کل هند؛ ۳. اهداف توسعه پایدار و بیمه سلامت در هند؛ ۴. بیمه آیوسمان بارات (خدمات درمان مودی)[3] و دیگر بیمه‌های سلامت حمایتی دولت در هند؛ ۵. نقش بخش‌های دولتی و خصوصی در بیمه سلامت؛ ۶. تقاضا برای بیمه سلامت در هند؛ ۷. نتیجه‌گیری و الزامات سیاست‌گذاری؛ ۸. نقش بیمه سلامت در دوره پساهمه‌گیری.

نگارنده کتاب بریجش پروهیت، استاد دانشکده اقتصاد مَدرَس (MSE)[4] هند است. وی دکترای خود را از مؤسسه تحول اجتماعی و اقتصادی[5] در بنگلور هند دریافت نموده است.


[1] Brijesh C. Purohit

[2] Medical sociology

[3] Ayusman Bharat (MODI Care)

[4] Madras School of Economics

[5] Institute for Social and Economic Change

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0