عنوان گروه خبري / مدیریت ریسک .
  • ساعت : ۱۱:۲۸
  • تعداد بازدید : 10
مدیریت ریسك‌های زیست‌محیطی از طریق بیمه: وجوه حقوقی و اقتصادی
اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه

ویراستاران: کاتارزینا مالینوسکی[1] و دوروتا ماشنیاک[2]

انتشارات: اشپرینگر (ویرایش اول؛ ۹ آوریل، ۲۰۲۴)

زبان اثر: انگلیسی

تعداد صفحات: 410 صفحه

شابک: 9783031476013

کتاب حاضر، نقش بیمه را در یک نظام جامع برای مدیریت ریسک‌های زیست‌محیطی[3] در سطوح محلی، منطقه‌ای و جهانی، شناسایی می‌کند. ابزارهای حقوقی ملی و بین‌المللی که حفاظت از محیط زیست به ويژه آلودگی، را تنظیم‌مقررات می‌کنند، به صورت دقیقی در مفاهیم بیمه‌ای با هدف پوشش ریسک‌های زیست‌محیطی، منعکس نشده‌اند. در همین راستا، نیاز است تا ریسک‌های زیست‌محیطی شناسایی شوند و یک طبقه‌بندی از آنها برای انواع گوناگون پوشش بیمه‌ای پیشنهاد شود. نگارندگان این کتاب، به مباحث مربوط به تعهدات مربوط به حفاظت از محیط زیست و دامنه پوشش بیمه می‌پردازند و درباره مباحث ويژه‌ای اظهارنظر می‌کنند که توسط قانون‌گذار و در عملیات بیمه، مورد توجه قرار گرفته است.

این کتاب، مباحث مذکور را به صورت افقی و عمومی از زوایای مختلف، مورد بررسی قرار می‌دهد و بر بیمه به عنوان ابزاری برای مدیریت ریسک‌های زیست‌محیطی تمرکز دارد. در این راستا، تمرکز بر دو مهم، ارزشمند است: ۱) شناسایی و تحلیل ریسک‌های زیست‌محیطی و روش‌هایی برای مدیریت آنها از طریق ابزارهای خصوصی و دولتی و ۲) بیمه کردن این ریسک‌ها.

کتاب حاضر برای کلیه علاقمندان به حوزه ریسک و نظام‌های ریسک زیست‌محیطی از جمله حقوقدانان، دانشگاهیان و حرفه‌ای‌های حقوقی توصیه می‌شود.

ویراستاران کتاب، کاتارزینا مالینوسکی، استاد دانشگاه لئون کوزیمینسکی[4] و مشاور حقوقی با سابقه کار طولانی است و دوروتا ماشنیاک، استاد دانشگاه گلدانسک[5] و مدیر آزمایشگاه حقوق بیمه در دانشکده قانون مدنی همین دانشگاه می‌باشد.


[1] Katarzyna Malinowska

[2] Dorota Maśniak

[3] Environmental risk

[4] Leon Koźmiński University

[5] University of Gdansk

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0