عنوان گروه خبري / بیمه‌های زندگی . مدیریت ریسک .
  • ساعت : ۱۰:۳۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۷/۲۲ 
  • تعداد بازدید : 63
ریسك‌زدایی از صندوق بازنشستگی با بیمه عمر مستمری
ریسک‌زدایی از یک طرح بازنشستگی ، اصطلاحی است که به تراکنش حامی یک طرح مستمری بازنشستگی با مزایای معین اطلاق می‌شود که طی آن، حامی، ریسک‌های طرح را کاهش می‌دهد. این کار با هدف استمرار کار طرح در تأمین مالی و مدیریت آن از طرف مشارکت‌کنندگان طرح صورت می‌پذیرد.

ریسک‌زدایی از یک طرح بازنشستگی[1]، اصطلاحی است که به تراکنش حامی[2] یک طرح مستمری بازنشستگی با مزایای معین اطلاق می‌شود که طی آن، حامی، ریسک‌های طرح را کاهش می‌دهد. این کار با هدف استمرار کار طرح در تأمین مالی و مدیریت آن از طرف مشارکت‌کنندگان طرح صورت می‌پذیرد.

ریسک‌زدایی به چندین روش حاصل می‌شود. معمولاً، ریسک‌زدایی شامل مشارکت‌کنندگانی می‌شود که مزایای بازنشستگی دریافت نمی‌کنند. آنها یا بازنشسته شده‌اند ویا شرکت را ترک کرده‌اند. برخی کارفرمایان سهم این مشارکت‌کنندگان را از طریق یک پرداخت یک جا[3]، می‌پردازند. این مبلغ یک‌جا شامل ارزش تجمیع‌شده مزایای بازنشستگی آنها است. در عین حال، برخی کارفرمایان، از شرکت‌های بیمه عمر، بیمه عمر مستمری[4] می‌خرند. بیمه عمر مستمری، یک محصول بیمه عمر است که یک درآمد ثابت برای زندگی افراد ارائه می‌کند. این شرکت‌های بیمه، متعهد می‌شوند تا مزایای تحت طرح بازنشستگی را به مشارکت‌کنندگان آن بپردازند. اغلب، کارفرمایان این راهبردها را با گزینه پرداخت مبلغ یک‌جا به مشارکت‌کنندگان طرح، ارائه می‌نمایند. در هر صورت، نتیجه یکی است: پس از تراکنش، طرح بازنشستگی، مشارکت‌کننده کمتری خواهد داشت.

برخی به این تراکنش‌ها، عنوان «انتقال ریسک» اطلاق می‌کنند، چراکه این ریسک‌ها درواقع از میان نمی‌روند، بلکه از طرح بازنشستگی به دیگر طرف‌ها منتقل می‌شود. هنگامی‌که مشارکت‌کننده انتخاب می‌کند تا یک مبلغ یک‌جا از کارفرما دریافت کند، ریسک از کارفرما به مشارکت‌کننده انتقال پیدا می‌کند. این ریسک‌ها توسط مشارکت‌کنندگان طرح، به این صورت پذیرفته می‌شود که آنها باید کل مبلغ دریافتی را برای دوران بازنشستگی خود، مدیریت کنند. از طرف دیگر، با انتخاب گزینه بیمه عمر مستمری به جای دریافت مبلغ یک‌جا، بیمه‌گران عمر این ریسک‌ها را با قبول انجام تعهدات از طریق پرداخت مستمری به صورت تمام‌عمر به مشارکت‌کنندگان طرح، می‌پذیرند.

پرسش مهم آن است که در این راهبردهای ریسک‌زدایی، آیا مشارکت‌کنندگان طرح، حفاظت مشتری را هنگامی‌که کارفرمایان به بیمه‌گران عمر برای قبول تعهدات آنها روی می‌آورند، از دست می‌دهند؟ پاسخ این پرسش «خیر» است.

بیمه عمر مستمری‌ که در تراکنش ریسک‌زدایی خریداری می‌شود، گزینه‌های حفاظت برای همسر که در طرح بازنشستگی وجود دارد و حفاظت نسبت به بستانکاران را حذف نمی‌کند. در این روش ریسک‌زدایی، فرد به جای دریافت مستمری از صندوق بازنشستگی کشوری از یک شرکت بیمه عمر، مستمری دریافت می‌کند.

از منظر برخی کارشناسان، پرداخت از طریق بیمه‌گر خصوصی، حفاظت بهتری برای مشارکت‌کنندگان طرح بازنشستگی به ارمغان می‌آورد تا پرداخت یک‌جای مبلغ بازنشستگی.

 


[1] Pension de-risking

[2] Sponsor

[3] Lump sum payment

[4] Annuity

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0